BBC Caught Selling News Slots to Climate Change Crusaders

An investigation by the Indy has caught the BBC red-handed selling airtime for millions of pounds. They are trying to spin it as “nominal fees”, but a look at the numbers and content involved is pretty shocking:

“FBC produced programmes for the BBC about Malaysia without declaring that it had been allocated £17m by the Malaysian government to carry out a global strategic communications campaign. The BBC also found that FBC had breached programme guidelines on a programme it made on the subject of Egypt this March during the Arab Spring uprisings. The Independent has established that FBC has worked for the regime of the former Egyptian president Hosni Mubarak.”

Perhaps most damning is the fact that a BBC World documentary about climate change was sponsored by green crusaders Envirotrade. And of course “Envirotrade was featured in a positive light in the programme but viewers were unaware that there was a funding arrangement in place.” The BBC have ruled “that commercial, financial or other interests may have influenced the editorial judgments in these programmes.”

So remember that next time you swallow the Beeb’s “the debate is over” climate change line…

See also: Green FlatliningCRU Boss Stands Aside, Queens University Blocking Data FOITime to Defund CRU’s Global Cooling DeniersClimate Change Alarmism is Snow Joke




Tip offs: 0709 284 0531
team@Order-order.com

Quote of the Day

Dame Laura Cox report into Pestminster slams Bercow and his team…

“I find it difficult to envisage how the necessary changes can be successfully delivered, and the confidence of the staff restored, under the current senior House administration.”

Sponsors

Guidogram: Sign up

Subscribe to the most succinct 7 days a week daily email read by thousands of Westminster insiders.
Downing Street to Gary Gibbon Downing Street to Gary Gibbon
BBC Flagship Shows Still Have Remain Panel Bias BBC Flagship Shows Still Have Remain Panel Bias