Ofcom Probing Salmond For Peddling Fake News

Ofcom has launched a probe into Alex Salmond’s new Russia Today show. The regulator will look into a series of tweets Salmond read out on his programme which were presented as comments from the public but turned out to be from fabricated or planted sources, as Guido reported at the time. One was sent from an account owned by an RT producer. An Ofcom spokeswoman said:

“We are investigating whether this programme breached our rules on due accuracy.”

Inevitable…

David Gauke v Russia Today

“Go spout Putin’s propaganda,” David Gauke tells RT as he explains no reputable politician would go on their programmes. Just John McDonnell.

Putin: Trust Me, Alex Salmond Isn’t a Russian Propagandist

Who has come to Alex Salmond’s aid in the row over his new Russia Today show? Vladimir Putin, no less. Putin’s spokesman was asked about Salmond’s RT programme yesterday and denied it would promote Russian government propaganda:

“We have no connection to it… There are many foreign anchors with different points of view.”

Asked whether the Russian government backed Salmond on Scottish independence, Putin’s spokesman replied:

“This is an internal issue of Great Britain and we have no idea.”

With friends like these…

Salmond: If Russia Today Is Good Enough For Corbyn, It’s Good Enough For Me

Alex Salmond has defended his new show on Russia Today by noting that Jeremy Corbyn, John McDonnell and Diane Abbott have all appeared on and supported the Putin propaganda channel. Remember when Jezza told his followers to “try Russia Today”

First guest on Salmond’s show is Tory MP Crispin Blunt, which makes sense given his dubious foreign policy views…

Rosie’s Russian Revisionism

Really Rosie?
Rosie didn’t like our story about her, and tweeted that she was not paid by RT for appearing on RT. Here is the entry she registered last week:

October 2017, received £500 from Russia Today (Studio Sixty Billion, Unit 438, Metal Box Factory, 30 Great Guilford Street, London SE1 0HS) for an appearance on News Thing on 28 July 2017. Hours: 3 hrs. (Registered 19 October 2017)

She needs to get her story straight…

UPDATE: The Canterbury LGBT community is unimpressed. This letter from local John Gusman:

“I was deeply concerned to note that Canterbury’s Labour MP Rosie Duffield feels it is acceptable to appear on Russia Today (RT).

In recent years, the climate for LGBT+ citizens in Russia has deteriorated markedly, with the government passing legislation banning the promotion of gay lifestyles on the basis of “defending children’s morality and health”.  Those found “guilty” can be detained for two weeks face fines of around £200.  Russian LGBT Network chairman Igor Kochetkov argued that the new laws have “essentially legalised violence against LGBT people”.

RT is a wholly-owned division of TV-Novosti, a Kremlin-controlled broadcasting conglomerate.  It is nothing more than a mouthpiece for Vladimir Putin’s regime.  Indeed, only recently the LGBT activist James Kirchick was kicked off air for condemning Russia’s law banning “gay propaganda” and the station’s failure to properly reporting on it. 

As a member of the LGBT+ community, I was pleased to see Rosie supporting Canterbury Gay Pride back in June, yet couldn’t be more disappointed in her now. Canterbury is a proud, diverse and tolerant community where everyone should feel free to be who they want to be.  In short, it’s everything Russia Today isn’t.  

Rosie Duffield should issue an immediate apology for her actions – and take a long, hard look at the type of company she is willing to keep.”

Labour MPs Accept Thousands From Russia Today

Remember when Russia Today’s Afshin Rattansi fibbed that they don’t pay politicians to appear on their programmes? Labour MP Rosie Duffield has declared £500 “from Russia Today” on 12 October:

Loony Chris Williamson accepted £1,000 from the Russians for two appearances in October:

Labour MPs taking Moscow gold…

Russia Today Presenter Fibs With First Word on #BBCDP

Well done to Russia Today’s Afshin Rattansi who managed to fib with his first word on the Daily Politics. Asked if they pay politicians to come on, Rattansi said “no”, before admitting that a production company indeed does. About sums up their trustworthiness.

On Putin’s Platform: Top Labour Figures on Russia Today 40 Times in Two Years

Top Labour figures appeared on Russia’s state-owned pro-Putin channel Russia Today more than forty times in the past two years, a Guido investigation reveals. The extent to which the Kremlin-controlled network is offering a free platform to Corbynistas is exposed today after Shadow Cabinet members were found to have appeared twenty-two times on the station since August 2015. Specifically:

  • Richard Burgon appeared nine times;
  • Barry Gardiner appeared three times;
  • John McDonnell appeared twice;
  • Backbenchers going on include new entrants to parliament Emma Dent Coad and Laura Pidcock.

Russia Today, now branded RT, has been investigated by broadcast regulator Ofcom on at least fourteen occasions since it began operating in the UK in 2005. RT has had more Ofcom rulings against it than any other news network…

During the 2014 Ukraine conflict, RT broadcast a programme accusing the Ukrainian government of genocide. During the Syria conflict, a programme called The Truthseeker: Media ‘Staged’ Syria Chem Attack accused the BBC of fabricating a chemical weapons attack in Syria. Both prompted Ofcom sanctions…

That year an RT journalist quit live on air saying the network had “whitewashed the actions of Putin” and that she had been asked by editors to “promote Russian foreign policy.” In October 2016 the channel’s Editor-in-Chief claimed that its UK NatWest bank accounts had been shut down. A Times investigation this year found that claim was false…

In March RT executives flew from Moscow to London at Ofcom’s behest to discuss their repeated failures to meet impartiality standards. The summons was triggered by a panel ‘discussion’ programme on NATO during which every member of the panel spoke against the alliance…

Last month the channel was required to register as a foreign agent with the US Justice Department, meaning its content is considered propaganda in the US. Just weeks ago RT created a fake Foreign Office twitter account with HM Government branding as part of an online project to reenact the 1917 Russian revolution. The account was shut down on the FCO’s request…

Records of payment for RT appearances by Labour figures do not appear in the Register of Members’ Interests. Labour is enjoying dozens of hours of free TV exposure courtesy of the Kremlin…

Full roll call of shame:

Continue reading

Richard Burgon’s Weekend Hat-Trick of Idiocy

Labour dunce Richard Burgon had a tough weekend. The Corbynista simpleton began by appearing once again on Putin mouthpiece Russia Today, a baffling decision particularly for someone with the justice brief. Then he warned “what risks faith in democracy is political class as a club”, forgetting that he is only an MP because his uncle Colin was too. He then attacked Hillary Clinton for hugging George W. Bush, not realising the photo was taken at Nancy Reagan’s funeral:

As John Woodcock put it:

Richard Burgon: bad for his constituents and “faith in democracy”, great value for the rest of us…

Burgon Bashes British Human Rights on Russia Today

Top Corbynista Richard Burgon was the main guest on Russia Today‘s current affairs discussion programme Going Underground this week where he spent ten minutes bashing the state of British prisons. Naturally not one word of criticism was offered against the Russian prison system, which is notoriously brutal, oppressive and has received widespread condemnation by human rights organisations. This year Amnesty International said that torture and ill-treatment are “widespread and systematic” in Russian prisons, and that inmates suffered from neglect including a lack of proper medical care. Russia is almost at the bottom of the Rule of Law Index. Must have slipped his mind…

Farage ‘Knighted’ on Russia Today

Vlad’s TV channel pays well…

NatWest Reconsiders Russia Today Ban

corbz-rt

Yesterday Natwest said they would not be reconsidering their decision to close Russia Today’s bank account – well, under 24 hours later they are. A spokesman now says:

“We are reviewing the situation and are contacting the customer to discuss this further. The bank accounts remain open and are still operative.”

So what’s going on? It could be a response to the Kremlin threatening to freeze the BBC’s accounts in Russia in retaliation. Or maybe they thought again after Russia whinged about their right to freedom of speech/propaganda. Bit of an overreaction given RT wasn’t exactly being taken off air. Bank error in their favour?

Who’s Mourning Russia Today?

An alliance of Corbynistas, George Galloway, UKIP’s nutty wing and internet conspiracy theorists have rushed to the defence of Russia Today after it had its Natwest account frozen:

Worried about those appearance fees drying up…

Russia Today Bank Accounts ‘Frozen In UK’

corbz-rt

Putin propaganda channel Russia Today say their bank accounts in the UK have been frozen. Editor-in-Chief Margarita Simonyan says:

“Our accounts in the UK have been closed. All Accounts. ‘The decision is not subject to revision’. Long live freedom of speech!”

russia

Where will Jez get his news if they go off air?

Conference Hall Condemns Corbyn’s Favourite TV Channels

Croydon Labour delegate Edie Fairservice earned a round of applause from the conference hall for this message:

“Condemn Assad and his allies at all opportunities. Do not share platforms with Assadists, and that includes Russian and Iranian state broadcasters.”

Whoever could she mean? 

Clinton Aide Claims Kremlin Funding UKIP

neera tanden hillary clinton

Team Clinton have continued their attacks on the Breitbart-UKIP nexus, with a top Hillary adviser boldly claiming: “the Russians are openly funding UKIP”. Neera Tanden made the extraordinary allegation in an interview with Politico:

“If you’re in Europe, the Russians are openly funding the far-right groups, from UKIP to Marine Le Pen … There is widespread knowledge among the center-left parties that that is a rising development

“Look at RT, Russia Today. The amount of time they spend propping up the third parties in the United States, the amount of time they spend attacking Hillary, and in ways that are just very aligned with the arguments of the Trump campaign. Russia has a history of playing in European politics. And we should not be surprised if they are attempting to do the same here.”

There has long been lurid speculation of clandestine financial links between the Kremlin and anti-establishment parties in Europe. Louise Mensch touches on them for Heat Street today. Of course, there is as yet no actual evidence to support any of the claims. It is certainly factually incorrect of Clinton’s aide to state that the Kremlin is “openly funding UKIP”. Kipper sources say those making the allegations are conspiracy theorists on the “paranoid lunatic fringe”Come on then Hillary, if you’ve got the evidence, let’s see it…

WATCH: Russia Today Presenter Abby Martin Goes Off-Message

After her end-of-show monologue outburst she is apparently being sent to the Crimea…



Tip offs: 0709 284 0531
team@Order-order.com

Quote of the Day

John Curtice on fiscal policy:

“Attitudes to taxation and spending are basically counter-cyclical. If a government comes in and tries to reduce spending and taxation, after a while people will get worried about the state of public services. If a government increases taxation and public spending, after a while they’ll get concerned about increasing taxation…. In as much as there are lots of ideologues out there who think the state should be this proportion of GDP, they’re all wrong. Because the public’s view is counter-cyclical to the recent experience. It’s basically impossible to satisfy the public.”

Sponsors

Guidogram: Sign up

Subscribe to the most succinct 7 days a week daily email read by thousands of Westminster insiders.
Day 2: UKIP Resignations Rolling Live Blog Day 2: UKIP Resignations Rolling Live Blog
Galloway Backs Evolve Blog ‘Editor’ for Parliament Galloway Backs Evolve Blog ‘Editor’ for Parliament
New Tory PPS List In Full New Tory PPS List In Full
Oxfam Go Full Corbynista Oxfam Go Full Corbynista
UKIP NEC Votes No Confidence In Bolton UKIP NEC Votes No Confidence In Bolton
Greenpeace Still Making Fake Wind Claims Greenpeace Still Making Fake Wind Claims
Sunday Show Highlights Sunday Show Highlights
Local Labour Members Want Jared Deselected Local Labour Members Want Jared Deselected
Last Days at BuzzFeed Last Days at BuzzFeed
Bolton: She Came Round But I Didn’t Sleep With Her Bolton: She Came Round But I Didn’t Sleep With Her
Jared Victim: He Shouldn’t Be Back in Westminster Jared Victim: He Shouldn’t Be Back in Westminster
Sick Jared Back to Work Sick Jared Back to Work
Ann Black Purged by Red Terror Ann Black Purged by Red Terror
Parole Board Admit Processes Breached Parole Board Admit Processes Breached
Paul Mason: Aggressive and Intimidating Paul Mason: Aggressive and Intimidating
James O’Brien’s Carillion Fake News Goes Viral James O’Brien’s Carillion Fake News Goes Viral
O’Mara Hasn’t Helped a Single Constituent in Months O’Mara Hasn’t Helped a Single Constituent in Months
Credit Where Credit’s Due Credit Where Credit’s Due
Osborne on Carillion: Then and Now Osborne on Carillion: Then and Now
Paul Mason’s Column Axed Paul Mason’s Column Axed