IPSO Throws Out Baroness Scotland’s Complaints

What remained of Baroness Scotland’s credibility lies in tatters after the IPSO press regulator threw out a litany of complaints she made about stories exposing her expenses shame. Last year the Mail titles, as well as Guido and other outlets, published a series of shocking revelations about Scotland’s expenses based on documents leaked by concerned whistleblowers. The Baroness denied everything and filed a vast number of complaints to IPSO about the stories. Today, after a nine month IPSO investigation, Scotland is left humiliated… 

  1. Baroness Scotland claimed she was the victim of a “partisan campaign” by the Daily Mail, that the paper’s articles about her were “distorted“, inaccurate and that the Mail had published knowingly false allegations against her. IPSO rejected all of this and threw out every single one of Scotland’s complaints against the Mail. 
  2. Baroness Scotland claimed reports recruitment rules had been bypassed to hire her friend Lord Patel’s company were untrue. IPSO found the standard recruitment process had been waived – the reports were true. 
  3. Baroness Scotland denied reports her spending figures, published every three months, had not been released on time. IPSO found they were not released on time, the reports were true. 
  4. Baroness Scotland claimed reports she had “brought in” interior designer Nicky Haslam were untrue. IPSO found Haslam had indeed been brought in by Scotland, the reports were true.
  5. Baroness Scotland denied Haslam had “partly overseen” the planned renovations. IPSO found this was an accurate description.
  6. Baroness Scotland denied that her advisers were “left-wing political fixers”. IPSO found they worked closely with the Labour Party and Labour figures and the reports were accurate. 
  7. Baroness Scotland denied reports of plans for a “swanky new dining area” in her Mayfair residence. IPSO found there were plans to relocate a chandelier to the dining room so this report was accurate.
  8. Baroness Scotland denied reports staff had received a “sinister” notification from her office warning their communications were being monitored. IPSO found the reports were accurate.
  9. Baroness Scotland claimed it was misleading to refer to Lord Patel as her “partner in crime”. IPSO found Scotland had herself referred to him using those words.
  10. Baroness Scotland denied she had been “dubbed Baroness Brazen”. IPSO found that a Conservative MP had indeed dubbed her Baroness Brazen.
  11. Baroness Scotland claimed newspaper reports suggested she had paid her sister for advice. IPSO found the reports made clear she hadn’t paid her sister.
  12. Baroness Scotland claimed there was no evidence to suggest the Queen was “embarrassed” by her. IPSO found a well-placed Royal source said the Queen was embarrassed.
  13. Baroness Scotland claimed there was no whistleblower, as there was nothing to blow the whistle on. IPSO found it was accurate to call the concerned source a whistleblower.
  14. Baroness Scotland claimed it was misleading to say Downing Street had refused to give its confidence in her. IPSO found Downing Street would only give confidence in the role of Secretary-General, the reports were accurate. 

IPSO ordered one minor correction, changing a headline in the Mail on Sunday about the sums paid to Lord Patel. This was the only breach found out of all the complaints made by Baroness Scotland against three titles. Her claims of inaccuracies, media lies and a vendetta against her have been exposed as fantasy – after such an unequivocal humiliation it is laughable that she can continue to hold public office… 




Tip offs: 0709 284 0531
team@Order-order.com

Quote of the Day

Paul Dacre on the Daily Mail’s future support for Brexit…

“…what moves me most are the countless messages from readers worried about whether the Mail will continue its support for EU withdrawal. My answer to them — and others — is unequivocal. Support for Brexit is in the DNA of both the Daily Mail and, more pertinently, its readers. Any move to reverse this would be editorial and commercial suicide.”

Sponsors

Guidogram: Sign up

Subscribe to the most succinct 7 days a week daily email read by thousands of Westminster insiders.
Marr’s May Monopoly Marr’s May Monopoly
CCHQ Begs Association Chairmen CCHQ Begs Association Chairmen
Paul Mason Reported to Police Paul Mason Reported to Police
Etonian Free Cabinet Etonian Free Cabinet
Paul Mason’s Coming Home to England Paul Mason’s Coming Home to England
PM Runners and Riders PM Runners and Riders
Question Time’s £450,000 Gender Pay Gap Problem Question Time’s £450,000 Gender Pay Gap Problem
Alan Sugar Tries to Get Sacked from BBC Alan Sugar Tries to Get Sacked from BBC
Question Time Runners and Riders Question Time Runners and Riders
Daily Brexit? Daily Brexit?
Sun, Mail, Telegraph Warn May Sun, Mail, Telegraph Warn May
Guy News Special Report : Remain Campaign Cheating Guy News Special Report : Remain Campaign Cheating
Geordie Greig New Mail Editor Geordie Greig New Mail Editor
Mail Runners and Riders Mail Runners and Riders
Peston On Sunday Cancelled Peston On Sunday Cancelled
Evening Standard Denies Report of ‘Selling News’ Evening Standard Denies Report of ‘Selling News’
Watch: Jon Craig Duped By Daily Mash Watch: Jon Craig Duped By Daily Mash