Proof: Corbyn Lied About Press TV Appearances

 

Corbyn told a straight-up lie to Jon Snow yesterday on Channel 4 News, claiming that he had not appeared on Iranian state-controlled broadcaster Press TV after their coverage of the protests following Iran’s disputed election in 2009.

This is demonstrably untrue, Corbyn appeared on Press TV for years after the Iranian election in 2009, as he himself declared in the House of Commons Register of Members’ Financial Interests. Readers can watch video footage for themselves above…

The House of Commons register four payments in 2009, 2010, 2011 and 2012 with Corbyn receiving up to £5,000 of Iranian cash each time. Corbyn’s 2012 appearance came after Press TV was banned in the UK for its role in the torture of a journalist. As Corbyn himself said: “If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor.” Corbyn didn’t even remain neutral, he literally chose the side of the oppressor…

Iran Cheers On Momentum Purge of Pro-Jewish MP

Momentum’s purge of moderate Labour MPs has begun in earnest with two losing Momentum-backed votes of no confidence last night. Luton South MP Gavin Shuker suffered defeat two days after criticising Corbyn over the party’s anti-Semitism crisis on BBC Newsnight, while Labour Friends of Israel Chair Joan Ryan was narrowly defeated in Enfield North amid a flurry of Twitter abuse. Gloating Corbynistas piled in on the #WeAreEnfieldNorth hashtag, with one accusing her of “using her Jewishness as privilege”:

Incredibly, Corbyn’s old friends at Press TV, the Iranian state broadcaster banned by Ofcom, were invited in to film the CLP meeting, jubilantly tweeting out news of Ryan’s defeat and joining in on the #WeAreEnfieldNorth hashtag:

Joan Ryan hit back against “Trots Stalinists Communists and assorted hard left” and insisted that she would not be resigning. Tony Blair told the BBC this morning that it may never be possible for moderates to take back control of the Labour Party from Corbyn’s supporters. This is a watershed moment. Moderate Labour MPs cannot turn a blind eye to what is going on in their party any longer…

Corbyn-Backed Candidate in Lewisham East is Russia Today and Press TV Pundit

Claudia Webbe, who is the new Corbyn and Unite-backed candidate in Lewisham East, is a regular pundit for the Russian and Iranian state television channels. Webbe, a former adviser to Ken Livingstone who defended him when he compared a Jewish journalist to a concentration camp guard, appeared on Russia Today as recently as last week. She has appeared on the infamous Kremlin propagandist Afshin Rattansi’s programme at least twice.

Guido has also found at least six appearances by Webbe on Press TV. She tells Guido she never accepted any money for the appearances, but says “I wish I’d known” she could claim a fee. Can’t think why she’s the choice of Corbyn’s office…

The previous Corbyn-backed candidate in Lewisham East was Phyll Opoku-Gymiah, who pulled out from the race after Guido revealed she compared Israel to the Nazis. Guido also revealed the Momentum-backed candidate, Sakina Sheikh, last week shared a platform with the extremist imam Shakeel Begg. Labour having real problems with their selection for Lewisham East…

Ken Marks Holocaust Memorial Day Debating Whether It Happened on Press TV

How did Ken Livingstone mark Holocaust Memorial Day last week? Appearing on Press TV’s special programme discussing “Has the Holocaust been exploited to oppress others?”. Highlights include the presenter speculating as to whether 6 million Jews were really killed. Ken still hasn’t been expelled from the Labour Party…

Corbyn’s Record on Iran

Jeremy Corbyn says on the front page of the Observer that Boris is “shaming our nation” over Iran. Is this a wind up? Let’s take a look at Jezza’s record on Iran:

  • Accepted £20,000 for appearing on the Iranian state TV channel Press TV, even after the channel had filmed and broadcast a torture victim’s confession
  • Agreed with a Press TV caller that Britain’s national broadcaster were “Zionist liars”
  • Attended a Press TV / Khomeinist event just 11 months ago, while he was leader of the opposition, posing for photos with an extremist author
  • Attended the Iranian regime’s Al-Quds Day event calling for the destruction of Israel
  • Attended event during which the Iranian regime’s British representatives called for a boycott of Marks and Spencer and others in attendance chanted about gassing Tel Aviv
  • Dismissed western criticism of the Iranian regime as American desire for oil: “It does not take a late night conspiracy theorist to look at the map of the region and see where oil lies, where pipelines go, where the US bases are and which countries they do not have any influence over. That alone should make anyone very wary of the attacks on Iran”
  • Claimed Iran didn’t want nukes: “Iran has a civil nuclear power programme, which in law it is entitled to. This has been transformed into a nuclear weapon threat by the very power that has its own massive capacity to destroy, the USA”

Please, Jezza, tell us more about “shaming our nation”…

Nadhim Zahawi Wins £338,000 Libel Payout From Press TV

Guido can reveal Tory MP Nadhim Zahawi has been awarded a stunning £338,000 payout after winning a libel case against Iranian state television channel Press TV. The channel had falsely accused Zahawi, who is of Kurdish background and was born in Iraq, of facilitating the trade of oil between ISIS and Israel. Press TV has been ordered to pay Zahawi £200,000 in damages and over £138,000 in costs after the judge described the defamatory allegations as “exceptionally grave”. The fake news story was shared by Tommy Robinson, who tweeted “Another bent Muslim politician??”, and Labour parliamentary candidate John Clarke.

Zahawi says in a statement:

“The ludicrous allegation that I, while a Member of Parliament, had firstly betrayed all of my deepest held moral principles, and secondly had somehow managed to avoid international security services, and the law, to personally trade oil with Daesh was of course completely untrue…

In my role as a member the Foreign Affairs Committee, I have often spoken out against the malign influence Iran has so often chosen to exercise in international affairs. It was of particular note that the libellous article was published on the exact same day that I had publicly criticised Iran in Parliament.

I hope that this libel judgment can draw a line under this episode and deter outlets such as Press TV, and by extension states such as Iran, from attempting this sort of attack on anyone again.”

Jeremy Corbyn no longer the MP who will have received the most cash from the Iranian state. Slightly different circumstances though. 

Tory MP Wins Defamation Case Against Press TV

Tory MP Nadhim Zahawi has won his defamation case against Press TV, the fake news channel affiliated to the Iranian state broadcaster. Zahawi is of Kurdish background and was born in Iraq, before coming to the UK when he was a young boy. In July 2015 it implied he facilitated the trade of oil between ISIL and the State of Israel. The story was picked up and repeated by left-wingers on social media.

The Iranian broadcaster did not defend the libel action. The High Court in London will rule on damages and costs at a later hearing. Nadhim Zahawi says:

“The ludicrous allegation that I, while a Member of Parliament, had firstly betrayed all of my deepest held moral principles, and secondly had somehow managed to avoid international security services, and the law, to personally trade oil with ISIL was seemingly unbelievable. The accusation was clearly calculated to be as damaging as possible to someone from my background.

Despite having no basis in anything close to reality, except for my having been born in Iraq, rumours spread like wildfire on social media and clearly some people believed them. In my role as a member the Foreign Affairs Committee, I have often spoken out against the malign influence Iran has so often chosen to exercise in international affairs. But it was extremely upsetting, worrying and unexpected to have been targeted by a foreign government in this way.”

Zahawi’s lawyers had to serve the writ on the Iranian regime in Tehran. Press TV’s operation in London is claiming it has no funds to pay what will likely be 7-figure costs and damages. So Nadhim may end up bankrupting them or getting payment from the Iranian regime. Strange that Press TV always  had enough money to pay Corbyn, Ken and Galloway’s fees…

Conference Hall Condemns Corbyn’s Favourite TV Channels

Croydon Labour delegate Edie Fairservice earned a round of applause from the conference hall for this message:

“Condemn Assad and his allies at all opportunities. Do not share platforms with Assadists, and that includes Russian and Iranian state broadcasters.”

Whoever could she mean? 

Iran, Venezuela and Sinn Fein Praise Corbyn Victory

iran

Corbynmania has gone global! In Iran, Corbyn’s former employers at the state television channel Press TV last night praised his “brave position” on Israel and discussed how British voters apparently prefer left-wing candidates:

“the re-election of Jeremy Corbyn of the British Labour Party is showing that when given a choice, the mood of the British electorate stands behind more leftist and progressive candidates”

What about his comrades in Venezuela? The country’s human rights abusing president Nicolas Maduro retweeted this message of support:

Jez also received congratulations from a couple of old pals:

ira

Has anyone heard from Hamas yet?



Tip offs: 0709 284 0531
team@Order-order.com

Quote of the Day

Dame Laura Cox report into Pestminster slams Bercow and his team…

“I find it difficult to envisage how the necessary changes can be successfully delivered, and the confidence of the staff restored, under the current senior House administration.”

Sponsors

Guidogram: Sign up

Subscribe to the most succinct 7 days a week daily email read by thousands of Westminster insiders.
Downing Street to Gary Gibbon Downing Street to Gary Gibbon
BBC Flagship Shows Still Have Remain Panel Bias BBC Flagship Shows Still Have Remain Panel Bias