Peak Media Boris B*llocks

The lefty / Remain papers do write some nonsense about their bogeyman Boris, but today’s Mirror splash has to be most tenuous BoJo attack story ever. They are having a pop at the former Foreign Secretary for not having yet moved out of his Carlton Gardens residence. The Mirror copy says their story “is bound to infuriate ­homeless charities” and hint that Jeremy Hunt is unhappy Boris is still there. Labour say it is “shocking” and “extraordinary”, “taxpayer-funded squatting” and “it’s high time the Government take back control of this property”.

Back in the real world, it has been just 10 days since Boris resigned, it is completely standard practice for an outgoing Foreign Secretary to take a few weeks to leave their official residence, he has permission from the government and Jeremy Hunt to stay there until the end of the month, and Boris is paying all his bills so there is no cost to the taxpayer. So all of the key points of the Mirror and Labour attacks completely fall apart. A front page so “shocking” and “extraordinary” that no one has yet followed it up…

Congratulations Cliff Richard

Cliff Richard has won £190,000 damages from the BBC for invasion of privacy over the helicopter coverage of the police raid on his home. The judge awarded him £20,000 aggravated damages because of the sheer arrogance of the BBC nominating the story for the Royal Television Society’s ‘Scoop of the Year’ award.  Combined legal costs could reach £5 million….

Yet Another Cadwalladr Correction

Here we go again… Hidden away on page 42 yesterday, The Observer had to publish yet another correction following Carole Cadwalladr’s wild claims about Vote Leave. They have admitted that their Orwell Prize winning super sleuth was wrong to say that Vote Leave’s COO Victoria Woodcock had deleted herself and others on a shared Google drive. Cadwalladr has argued that this was an attempt to hide evidence from the Electoral Commission and ICO, but the Observer admits that

‘we accept that Ms Woodcock did not try to destroy evidence and that allegations of trying to thwart official investigations or pervert the course of justice do not fairly arise against her from this reporting’

This ‘evidence’ was put forward by whistleblowers Shahmir Sanni and Chris Wylie, and reported by Carole as if it was gospel. The Observer has now been forced to admit that this was yet another false claim brought by Zoolander and Walter Mitty. Carole has also been made to delete all of her tweets in which she claimed that Ms Woodcock was trying to destroy evidence.This comes after the Observer had to publish two corrections against the Leave campaign, including accusations that Vote Leave, AggregateIQ and Cambridge Analytica were all working together. The Observer has agreed to pay Ms Woodcock’s legal fees. How much more will they have to fork out for Carole’s conspiracy theory reporting?

Meanwhile, this afternoon Carole tweeted that Piers Morgan “hacked a deal girl’s phone”, referring to Milly Dowler. That was a different paper…

How Marr Monopolised May

There was much disquiet among rival broadcasters over the weekend when it emerged that Theresa May was doing yet another interview with Andrew Marr. The infamously humourless, bad-tempered Marr Show staff took the criticism from Sky News and co with their usual charm and good grace. The charge: that Marr and Number 10 have sewn up a cosy arrangement to lock out the other, more challenging broadcasters. Guido has had a look back over the last year or so, and it is true that Marr totally monopolises May’s Sunday appearances. The Marr Show routinely – and inexplicably – lets her get away with pre-recorded interviews, completely taking the pressure off the PM and letting her dodge up-to-date, real-time scrutiny. Since the election, May has only done Sunday interviews with Marr, completely shunning every other broadcaster…

15 July 2018 – Marr
17 June 2018 – Marr Pre-rec
4 March 2018 – Marr – Pre-rec
7 January 2018 – Marr – Pre-rec
1 October 2017 – Marr
30 April 2017 – Marr
22 January 2017 – Marr
2 October 2016 – Marr
4 September 2016 – Marr – Pre-rec

30 April 2017 – Peston

8 January 2017 – Ridge

Ridge has been in the penalty box ever since she – rightly – embarrassed May with the Trump “pussy” quote. Remember her face.

Is it healthy for the PM to only speak to one programme, and for that programme to repeatedly give her softball pre-rec interviews? This is a bad look for both Number 10 and Andrew Marr…

UPDATE: BBC insiders suggest these numbers are why politicians favour Marr:

Suella Denies Telling Sky She’d Resigned

JoCo: “Did you, Suella, talk to the Sky reporter Lewis Goodall and say that you would be resigning in the morning after David Davis had handed in his resignation?”

Suella: “No.”

JoCo: “You didn’t?”

Suella: “Not at all. I’d love to see some proof of that conversation. That never happened.”

It was Russia Today fake news merchant Afshin Rattansi that first claimed Suella had quit:

More fool any Lobby hack who copies RT…

Who Is On Question Time Tonight

Early night.

Street Fighting Mason or Handbags at the Hague?

Members of CIJO, a Dutch youth organisation which actively fights racism, discrimination and prejudice with a focus on antisemitism, last week welcomed Corbyn to a meeting with this banner. Corbyn spoke last Thursday night in The Hague at the invitation of PvdA leader Lodewijk Asscher. The PvdA is Labour’s sister party.

The banner mocking the official Labour slogan was hung on the balcony during Corbyn’s speech. After a few minutes, several people present, including someone from the organisation, physically challenged the CIJO members. CIJO chairman Hidde van Koningsveld claims he received a few blows. After Corbyn’s speech, the CIJO members were asked by security officers to leave.

Hidde tells Guido that fists were flying and he was abused. Subsequently he identified “the most violent” of the challengers as being Paul Mason. “We pressed charges on Tuesday and his name has been forwarded to the Dutch police.”

Guido spoke to Masson and he categorically denies being violent, he says he went over to find out what was going on and who they were, because he thought their banner was anti-Semitic. He says it was he who was verbally harassed and physically intimidated, adding that he got elbowed for his troubles.

David Garcia, who tweeted the above picture, sympathises with Paul Mason, saying it was a “vicious banner attacking Corbyn when he addressed the Dutch Labour party in the Hague. Paul Mason who was also present was understandably furious and tried to pull it down. The banner was later removed by security.” Guido put this to Mason and he also denied making any attempt to pull the banner down.

Who to believe in this case? One for Detective Van Der Valk

Indy Make Staff Host Brexit Event During England Match

Staff at the Indy* are very upset this evening after being told they have to attend an event being hosted this evening about Brexit – during the England match. Jacob Rees-Mogg and Chuka Umunna will be joining the Indy’s top Brexit experts at 8:15 pm, in the middle of the second half of our semi-final against Croatia. Will they get over 20 viewers so on their Facebook live?

*It does still exist in digital form.

Best Paid at the BBC

New BBC pay figures out:

1. Gary Lineker – £1,750,000-£1,759,999
2. Chris Evans – £1,660,000-£1,669,999
3. Graham Norton – £600,000-£609,999
4. Steve Wright – £550,000-£559,999
5. Huw Edwards – £520,000-£529,999
6. Jeremy Vine – £440,000-£449,999
=7. Nicky Campbell – £410,000-£419,999
=7. Alan Shearer – £410,000-£419,999
=9. John Humphrys – £400,000-£409,999
=9. Nick Grimshaw – £400,000-£409,999
=9. Stephen Nolan – £400,000-£409,999
=9. Andrew Marr – £400,000-£409,999

And if you don’t want to pay their wages, you end up in court…

Telegraph Letters Editor: Readers Haven’t Been This Angry Since Expenses Scandal

This piece from the Telegraph letters editor Christopher Howse should have Tory MPs fearing for their political futures. Howse says the paper has been deluged by hundred of letters from furious readers since Theresa May’s Brexit sellout, a level of anger not seen since the expenses scandal.

“By heaven, there have been a lot of them since Friday, when Theresa May held the Cabinet hostage, phoneless, in her Buckinghamshire hideout – hundreds and hundreds of them, whizzing from the electronic Cloud like shooting stars on a mid-August night.

All are read and the Editor takes notice of them, but only a fraction can be published. And not since the summer of the MPs’ expenses scandal in 2009 has such an angry invasion force taken the Letters page by storm. For anger has indeed been their main propellant…

Quite a few, in their anger, declared that they will never vote again. I’m not sure they will keep to their resolve, as the months go by, but it is worrying. After all, the EU’s democratic deficit motivated many to vote for Brexit in the first place. If someone is interested enough to follow politics in a newspaper and then put finger to keyboard to send a letter for publication, it is bad if they are not to be heard through the ballot box, too.”

Have Number 10 and those Tories backing the Chequers deal underestimated the anger of their core vote?

FactCheck Gets Boris Details Wrong

Punchy stuff from Channel 4’s FactCheck, who have accused Boris Johnson of lying in his resignation letter about EU safety regulations. Would be pretty embarrassing if Factcheck got it wrong…

Boris wrote:

“If a country cannot pass a law to save the lives of female cyclists — when that proposal is supported at every level of UK Government — then I don’t see how that country can truly be called independent.”

FactCheck took exception to his assertion that the UK government supported the proposal, telling their readers: “he’s wrong… he’s left out some key details… the UK government explicitly did not support the proposals”. FactCheck emailed Team Boris telling them: “as you’ll know, the government did not support the EU regulation on the matter”Yet it turns out it is FactCheck who “left out some key details”…

In 2013, the European Commission published the proposed change to the regulation. FactCheck are right that the UK government initially signalled it would oppose the change – indeed in January 2014 Boris expressed his concern about the UK position. Yet what FactCheck don’t mention is that the UK government’s actual decision, when it came to the European Council vote in April 2015, was to vote in favour. The UK government did support it…

So when FactCheck said to Boris that “the government did not support the EU regulation on the matter”, they omitted to mention that, actually, it did. Boris was calling for this change to be made a year before the EU passed it – if the UK was a sovereign nation in control of its laws we could have implemented it ourselves. Yet another example of the media’s blind hatred of Boris resulting in basic factual errors… 

NB. Of course this is the same Channel 4 whose editor last year liked a tweet calling Boris a “c**t”.

UPDATE:


Doubling down on their stupidity. The European Council is made up of heads of government of the EU’s 28 countries. Its job is to provide political direction. It is the Council of the EU which deals with legislation.  They are two different institutions.

Iain Dale Asks Newsnight: ‘Why Do I Get Introduced as a Brexit Supporter?’

Iain Dale quite rightly calls out a classic piece of BBC bias, as he is introduced on Newsnight as a Brexit supporter whilst the strongly Remain views of Matthew Parris and Rachel Shabi go unmentioned. The BBC always do this – Guido is often introduced on the Beeb as being from a “right-wing website”, though you never hear BBC presenters talk about the left-wing Guardian or the left-wing Mirror, HuffPo, or New Statesman. Iain also pointed out that once again the Newsnight panel was two-to-one in favour of Remainers. Evan did wince a bit awkwardly before conceding the point. As ever…

Humphrys Blows DD Interview

ComRes on MPs’ Favourite News Sources: Radio 4, Times, Guido, Brilllo, Quentin

Pollsters ComRes have asked 151 MPs for their favourite news sources. Radio 4 is the most popular daily news source which will please the Today Programme, The Times with its strong comment section is the most popular online newspaper, The Standard is the most popular dead tree news source – well it is free. Guido by far the most popular political site, Brillo the most popular interview and the acerbic Quentin Letts the most popular hack.

The questions were unprompted, meaning MPs had to name their favourites. The results in our category were stunning, confirming our continuing dominance of digital political news for the people who actually run the country.

We never forget that it is our readers who our are best sources. You make this site and… you’re either in front of Guido, or behind…

Download the full ComRes report: “Where MPs get their news July 2018

Paul Mason’s Coming Home to England

Orwell had the Guardian columnists of his time in mind when he wrote inThe Lion and the Unicorn”:

England is perhaps the only great country whose intellectuals are ashamed of their own nationality. In left-wing circles it is always felt that there is something slightly disgraceful in being an Englishman and that it is a duty to snigger at every English institution, from horse racing to suet puddings. It is a strange fact, but it is unquestionably true that almost any English intellectual would feel more ashamed of standing to attention during “God Save the King” than of stealing from a poor box.

On seeing Paul Mason’s tweets and flag-emblazoned cheeks last night John Denham pulled him up “Remember: no one made you say ‘I do not want to be English’” Mason retorted that “It’s still my position – My ethnicity is British – my nationality proletarian”. Which is of course bollocks. “British” is not an ethnicity and proletaria is not a place. Rather than knocking Mason let’s celebrate his coming home to that most English of things – football. His emotional connection to the flag and the national sport shows that, underneath the buzzword-laden ideological ramblings, he is still a human…

PM Runners and Riders

Radio 4’s closest thing to drive time, PM, is without a presenter with stalwart Eddie Mair departing for the bright lights of commercial radio at LBC, where he will displace Iain Dale in the drive time prime slot. The BBC’s bitter ongoing gender pay row is said to be a factor in Mair, who was said to be unwilling to take a gender based pay-cut, going. Additional controversy over gender balance among the top presenting slots is an additional headache for the Beeb. Guido takes a look at the names doing the rounds at Broadcasting House…

Emma Barnett – Headline maker fast becoming a household name thanks to her fearless Brillo-style grilling of politicians. There would be push back from 5Live who want to keep her. Strong contender…

Carolyn Quinn – Already Mair’s deputy at PM with lots of relief presenting experience on the show. A move could perhaps free up the Westminster Hour for one of the other political correspondents. Would be a direct and predictable step up the ladder. Safe option…

Mishal Husain – Established presenter with internal reputation for even-handedness. With the Today programme said to be in turmoil, it is rumored numerous presenters are open to jumping ship. Logical move…

Martha Kearney – Huge experience of Radio 4‘s daytime news output over 11 years on The World At One. Top flight political experience at Newsnight, too. The WATO production team is shared with PM. Another who might be looking for a way out of the troubled Today programme…

Laura Kuenssberg – A huge boon for Radio 4 if Laura K were to spend more time on the station; would be an opportunity to walk straight onto a big show as the main presenter if the BBC’s Political Editor wanted to move from reporting to presenting. No sign of that yet though…

Robert Peston – Famous for his on air ‘banter’ clashes with Mair, Peston was a longtime contributor to PM before he defected to ITV and is said to love the programme. His Peston on Sunday show has been bumped to Wedenesday nights after ITV News at Ten. Time for a return to Auntie? 

Vicky Young – Chief Political Correspondent who could move from reporting to full time presenting. Lots of experience on the BBC News channel.

– the ubiquitous media editor can never be ruled out of any BBC presenter role.

The pressure is on to make the optics right around the appointment – remember the Question Time gig is also up for grabs, which may dissuade some.

Cadwalladr and Collins to Share Platform at Byline Festival

Brexit probe grandstander Damian Collins appears to have gone off the deep end. The DCMS select committee chair is due to appear alongside Carole Cadwalladr next month at the crackers Byline festival in Sussex. The panel is entitled ‘Is Silicon Valley a Danger to Democracy?’. Readers will remember Byline as the conspiracy theory website founded by the tin foil hatted Peter Jukes.

You have to wonder what a select committee chairman is doing hanging around with cranks like Byline. Collins has already lowered the standing of select committees with his disastrous performances so far – even Remainers were protesting at his incompetence after he was humiliated by Arron Banks. Sad.

FT Learns How Imports and Exports Work

Must-read letter in the FT today:

We are a 95 per cent export manufacturer of high tech instrumentation, so we have a lot of experience in overseas trade. On May 24 the head of HM Revenue & Customs estimated that post-Brexit, import-export may cost industry £20bn extra at UK borders. With £10m of exports, 75 per cent outside the EU, and £1.5m of imports, 85% non-EU, we are in a good position to give a realistic figure for these costs.

All imports enter under Inward Processing Relief, and no taxes are paid at the border. Goods may remain in the UK for up to nine months free of duty and value added tax. Duty and VAT become payable if the goods are sold within the EU, but not if they are exported outside. When we sell our equipment to a Japanese company, we invoice free of VAT as an export. It collects ex-works and delivers worldwide, sometimes direct to a customer within the EU. It will invoice without VAT as, being based in Japan, it is not VAT registered. It is that company’s customer who must record and pay VAT, on the basis that it is an import even though the goods may have crossed no frontiers.

Our VAT and tax returns are made on a monthly and quarterly basis, with payment by direct debit. Every two to three years, HMRC audits our record-keeping. Maintaining this system requires a skilled person for one or two days a week — at a £50 hourly rate for 500 hours per year, the annual cost is £25,000. We also employ shipping agents at a £70,000 annual cost, of which over 90 per cent is transport charges. Our cost for import-export paperwork is about £32,000.

Our largest tax is the 20 per cent VAT charged on importing goods from the EU, just as from the US or Japan. This will not change after Brexit, although there may be a 3-5 per cent duty if no deal is done. The cost in additional paperwork will therefore be no more than 10 per cent of the present £32,000. We will incur an average 4 per cent duty on our £225,000 of EU imports, but will recover 95 per cent of this on exporting, so duties will cost the company about £500. Assuming we do business with the EU on terms no worse than the rest of the world, the cost will be around £3,700, or 0.04 per cent of our £10m turnover. Compared to currency exposure where rates can change by 1 per cent daily, this is a negligible figure, so Brexit on any terms will not change our business.

Jeremy Good
Director, Cryogenic Ltd, London W3, UK

Number 10 and half the can should learn from this…

Who’s On Question Time Tonight?

Must We See More Hersh?

Seymour Hersh has been given copious free airtime across all the networks during his UK book tour. Producers do not seem to realise that the once respected journalist has gone crackers in recent years and turned into Chris Williamson on steroids.[…] Read the rest

+ READ MORE +



Tip offs: 0709 284 0531
team@Order-order.com

Quote of the Day

Rafael Behr writes…

“By 2012, the number of Brits with more or less active Twitter accounts had overtaken the number of people who regularly bought a newspaper.”

Sponsors

Guidogram: Sign up

Subscribe to the most succinct 7 days a week daily email read by thousands of Westminster insiders.
BBC Flagship Shows Still Have Remain Panel Bias BBC Flagship Shows Still Have Remain Panel Bias
Corbyn’s ‘Sinister Media Plans’ Corbyn’s ‘Sinister Media Plans’
Fry, Hislop, Merton &Guardian All Mocked Burka Fry, Hislop, Merton &Guardian All Mocked Burka
Who Can Beat Corbyn? Who Can Beat Corbyn?