Guardian Accidentally Confirms Continuity Remain is Continuity Remain

The Guardian has quietly changed its online copy of today’s newspaper story about the People’s Vote campaign for a second referendum. In the paper they refer to “the Remain campaign, now called the People’s Vote”. The corrected version now says: “The People’s Vote campaign, which is supported by prominent anti-Brexit groups”. Could it be that someone at the continuity Remain campaign (now called the People’s Vote) was angry at the first more accurate description of their organisation and demanded a change?

IPSO Sides With “Jewish Cabal” Labour Member in Holocaust Row

Mike Sivier is a Labour member who is on the record claiming it “may be entirely justified” to say Tony Blair was “unduly influenced by a cabal of Jewish advisers”. He has also he suggested the SWP omitted Jews from the list of Holocaust victims because they were being “politically correct”, defended Ken Livingstone and Malia Bouattia’s anti-Semitic comments and got into an almighty row discussing whether “thousands or millions” died in the Holocaust. A real charmer, we can all agree (well, except Labour’s compliance unit). 

The Sunday Times broke the story of Sivier’s re-admittance to Labour back in February. Their piece was followed up by MailOnline. Sivier then submitted a complaint against MailOnline to the press regulator IPSO, which they have – farcically – partially upheld. Here is the IPSO ruling:

The complainant had not directly said that he was “’not going to comment’ on whether thousands or millions of Jews died in the Holocaust as ‘I don’t know’”. There was no reference in the discussion surrounding the leaflet to “whether thousands or millions of Jews died in the Holocaust”, because the leaflet had explicitly not referred to Jews among the victims of the Holocaust. The publication may have inferred this meaning from the complainant’s comments, but it reported this as something he had said. The article did not make clear that it was reporting the publication’s interpretation of the complainant’s comments; they were presented as direct quotations. Because the comment thread was publicly available, this represented a failure to take care, in breach of Clause 1(i). The article gave the impression that the complainant had said something which he had not, on a subject liable to cause widespread offence, a clarification was required to avoid a breach of Clause 1(ii).

This is a patently ridiculous ruling by IPSO. This is the full quote from Sivier in question regarding the Holocaust:

“I’m not going to comment on ‘thousands’ instead of ‘millions’ because I don’t know.”

What do IPSO think he meant? It is very clear he is a total wrong ‘un. Why are IPSO going out to bat for people like this?

Kate McCann to Sky News

Sky News staff email:

Today I am announcing a series of changes to the Sky News political team that will give us the ability to aim more firepower at on the day political stories, more space to deliver original and exclusive stories and crucially an ability to get out of Westminster and uncover how policy decisions made in SW1 impact on people across the country.

Joining the team as POLITICAL CORRESPONDENT is KATE McCANN. Kate is currently senior political correspondent at the Telegraph and a rising star in the political firmament. Kate is well known for her ability to deliver news making stories that her rivals need to follow and will work alongside LEWIS GOODALL and TOM RAYNER at the heart of the unit. Her appointment demonstrates the quality of the line of talent keen to work at Sky News.

In an exciting new role NICK MARTIN is to join the political team as POLITICS & PEOPLE CORRESPONDENT which will see him bring his 24 years of reporting experience to exploring issues and stories that are affecting people, north and south, rich and poor and look at how politicians’ decisions affect the lives of citizens in this country. This marks a serious commitment from Sky News to make sure the views of those outside of the ‘bubble’ are discussed and explored.

BETH RIGBY is to become DEPUTY POLITICAL EDITOR. Since joining Sky News just over two years ago from The Times, Beth has made a real impact on our political coverage. Her experience in the lobby, political contacts and ability to interpret complicated political narratives and explain them in a simple way will be crucial as we enter such uncertain political times.

Working alongside FAISAL ISLAM, our POLITICAL EDITOR, the two of them will continue to attack the core political stories hard whilst dove tailing in order to provide more space for each other to chase news lines, key interviews and original lines.

JON CRAIG will continue as CHIEF POLITICAL CORRESPONDENT whose expertise on parliamentary affairs and encyclopaedic knowledge of British politicians is unrivalled in the industry.

We will also have a new approach to politics on sunrise. On her return from maternity leave TAMARA COHEN will be dedicated to the programme giving us continuity and an opportunity to approach politics in a different way for a breakfast audience. We will also create a new role that will see weekend Sunrise have a committed reporter.

Congratulations…

Channel 4 News Admit No Evidence

After the build-up it was a bit of a disappointment from Jon Snow last night when the Channel 4 News allegations of a coup planned in Lesotho by Arron Banks financed SAS Mercenaries was caveated with “Channel 4 has seen no evidence of any mercenary activity”. The programme conceded they had no evidence for the most startling of claims its eccentric report – first revealed on this website) – last night. Snow also seemed upset that Guido had reported the allegations before he had, mentioning us without naming us three times. Snow, you know nothing…

Mail on Sunday Political Editor Runners and Riders

Big shoes to fill at the Mail on Sunday as Simon Walters leaves for the Daily Mail after 19 years. As ever, MediaGuido brings you your runners and riders…

  • Glen Owen: The clear early favourite, Owen is the current deputy pol ed at the MoS, a hard hitter with a track record of scoops. If anyone can conjure a splash out of thin air Walters-style it’s him.
  • Brendan Carlin: Another veteran of the MoS political desk, Carlin is a proven scoop-getter who knows Westminster inside out.
  • Jason Groves: With the Mail poaching the MoS pol ed, might the MoS try to pinch the Mail’s?
  • Jack Doyle: Then there is the Mail’s executive political editor. Has impressed with recent scoops on the Trump visit and Dominic Grieve’s secret Remoaner meeting.
  • Harry Cole: The Sun’s Westminster correspondent and scoop of the year winner would certainly deliver stories week in, week out. Wouldn’t be the first time he has provided the MoS with a splash.
  • Steven Swinford: Has emerged as one of the Lobby’s best scoop-getters since he became the Telegraph’s deputy pol ed.
  • Joe Murphy: The Standard pol ed is in tune with the MoS’s potential new direction and gets stories. Would probably be happy to stop getting up at 4 am.

Good luck…

BBC and DCMS Committee Push Fake News About Vote Leave Facebook Adverts

Whoever wrote this news article for the BBC website about Vote Leave’s Facebook adverts is going to have some explaining to do to their editor. The article talks about how Vote Leave and BeLeave “micro-targeted” adverts during the referendum, “with 252 of them seen fewer than 1,000 times”. Just one problem: it’s total nonsense. The adverts were never requested by Vote Leave or BeLeave. They never ran. That is why they appear in the “0-999” impressions box in the DCMS select committee’s numbers. The true number is zero. A glaring factual error completely demolishing the BBC’s story that Vote Leave “micro-targeted” adverts to data sets of fewer than 1,000 people.

This fake news has come about because the DCMS select committee refused to publish evidence that would have clearly explained what happened. Aggregate IQ wrote to the committee with the explanation back in May. The committee refused to publish the letter, and now off the back of that the BBC has ended up publishing nonsense. Yet more evidence of Damian Collins’ Remoaner select committee, which is supposed to be impartial, losing touch with reality as they peddle their conspiracy theories about Vote Leave…

UPDATE: Carole is going on about there being no imprint – on the ads that didn’t run – “That look completely illegal”. There is no legal requirement for imprints on online adverts. This is not a “whole new massive can of worms”. It is Carole showing her complete lack of knowledge of the rules.

The reason online adverts don’t require an imprint is because generally they are too small and when viewers click they will in any event be taken to a site that generally says clearly who the advertiser is by advocating a vote for them.

UPDATE II: The BBC has issued a correction:

Lobby Legend Simon Walters Moves to Assistant Editor Daily Mail

After 19 years at the Mail on Sunday Lobby legend Simon Walters is off to their bitterest rival paper, the Daily Mail. The four times Political Journalist of the Year becomes the Assistant Editor (Politics). He will be spending most of his time in Northcliffe House and leaving the Lobby. What does this mean for the Brexit coverage in the paper that has been as staunch as any on the issue? Incoming editor Geordie Grieg might want to move the coverage to a less bombastic tone. If the paper moved to take an anti-Brexit line this would surely create a commercially dangerous cognitive dissonance in the readership…

Channel 4 News Accuse Banks of Gun Running to Organise Coup in Lesotho With SAS Mercenaries

Guido has obtained a series of eye-popping allegations made by Channel 4 News that read like a far-fetched Wilbur Smith novel. Channel 4 have taken the word of a man being pursued by Arron Banks for fraud to make some incredible allegations. Arron tells Guido he that he thinks “all this bollocks is making Channel 4 look extremely stupid.”

Arron says “Jon Snow must have found some old psychedelic drugs from the 60’s in his top drawer”, mocking the increasingly far-fetched claims made by Channel 4 News that he is

“An International man of mystery, cutting deals with the Russians to scupper elections, helping Trump get elected, Diamonds, Gold, the CIA, Russian diplomats, fighting off “lunatic bunny boilers”, the link man with Julian Assange for the Hillary Clinton email leak, hypnotising an entire electorate via Facebook and now starting a military coup in an African country to control the diamond market. Wilbur Smith meets Cecil Rhodes on steroids.”

Having read the charges made in the letter Guido can only conclude that either Channel 4 News have the scoop of the year or, they have gone full Cadwalladr. Read the amazing allegations for yourself below:

Jewish Papers Run Joint Front Page Condemning Labour Anti-Semitism

Total insanity from the Labour leadership to choose this hill to die on. Why on earth would they not just accept the full definition, with examples, and make this story go away? Madness.

Gove’s East Coast Train Wine

Michael Gove was filmed generously sharing his wine with other passengers in the first class carriage of a newly nationalised LNER East Coast Main Line train yesterday.

Surprised he was sharing after a day with the Cabinet…

Diane Abbott Drops Bogus IPSO Complaint

When a cheeky story in the Mail on Sunday’s Black Dog diary column a few weeks back reported that Diane Abbott had used the gents’ loos in the House of Commons, Diane did not take it well. She complained to the press regulator IPSO, insisting the story was “fabricated and malicious” and broke the Editor’s Code. Only one of them could be telling the truth…

Well, following Diane’s IPSO complaint, an eye-witness came forward to testify that he was “outraged” by her denial. The witness insisted:

“She acknowledged me at the urinals and then went into one of the cubicles. She had been dining in The Adjournment (a restaurant in Portcullis House)… After she finished in the loo she immediately exited via Westminster Tube with her dining companion.”

Since the emergence of this eye-witness account, Diane has declined to comment further and her IPSO complaint has been dropped. A case of a politician caught red-handed telling a straight untruth…

Peak Media Boris B*llocks

The lefty / Remain papers do write some nonsense about their bogeyman Boris, but today’s Mirror splash has to be most tenuous BoJo attack story ever. They are having a pop at the former Foreign Secretary for not having yet moved out of his Carlton Gardens residence. The Mirror copy says their story “is bound to infuriate ­homeless charities” and hint that Jeremy Hunt is unhappy Boris is still there. Labour say it is “shocking” and “extraordinary”, “taxpayer-funded squatting” and “it’s high time the Government take back control of this property”.

Back in the real world, it has been just 10 days since Boris resigned, it is completely standard practice for an outgoing Foreign Secretary to take a few weeks to leave their official residence, he has permission from the government and Jeremy Hunt to stay there until the end of the month, and Boris is paying all his bills so there is no cost to the taxpayer. So all of the key points of the Mirror and Labour attacks completely fall apart. A front page so “shocking” and “extraordinary” that no one has yet followed it up…

Congratulations Cliff Richard

Cliff Richard has won £190,000 damages from the BBC for invasion of privacy over the helicopter coverage of the police raid on his home. The judge awarded him £20,000 aggravated damages because of the sheer arrogance of the BBC nominating the story for the Royal Television Society’s ‘Scoop of the Year’ award.  Combined legal costs could reach £5 million….

Yet Another Cadwalladr Correction

Here we go again… Hidden away on page 42 yesterday, The Observer had to publish yet another correction following Carole Cadwalladr’s wild claims about Vote Leave. They have admitted that their Orwell Prize winning super sleuth was wrong to say that Vote Leave’s COO Victoria Woodcock had deleted herself and others on a shared Google drive. Cadwalladr has argued that this was an attempt to hide evidence from the Electoral Commission and ICO, but the Observer admits that

‘we accept that Ms Woodcock did not try to destroy evidence and that allegations of trying to thwart official investigations or pervert the course of justice do not fairly arise against her from this reporting’

This ‘evidence’ was put forward by whistleblowers Shahmir Sanni and Chris Wylie, and reported by Carole as if it was gospel. The Observer has now been forced to admit that this was yet another false claim brought by Zoolander and Walter Mitty. Carole has also been made to delete all of her tweets in which she claimed that Ms Woodcock was trying to destroy evidence.This comes after the Observer had to publish two corrections against the Leave campaign, including accusations that Vote Leave, AggregateIQ and Cambridge Analytica were all working together. The Observer has agreed to pay Ms Woodcock’s legal fees. How much more will they have to fork out for Carole’s conspiracy theory reporting?

Meanwhile, this afternoon Carole tweeted that Piers Morgan “hacked a deal girl’s phone”, referring to Milly Dowler. That was a different paper…

How Marr Monopolised May

There was much disquiet among rival broadcasters over the weekend when it emerged that Theresa May was doing yet another interview with Andrew Marr. The infamously humourless, bad-tempered Marr Show staff took the criticism from Sky News and co with their usual charm and good grace. The charge: that Marr and Number 10 have sewn up a cosy arrangement to lock out the other, more challenging broadcasters. Guido has had a look back over the last year or so, and it is true that Marr totally monopolises May’s Sunday appearances. The Marr Show routinely – and inexplicably – lets her get away with pre-recorded interviews, completely taking the pressure off the PM and letting her dodge up-to-date, real-time scrutiny. Since the election, May has only done Sunday interviews with Marr, completely shunning every other broadcaster…

15 July 2018 – Marr
17 June 2018 – Marr Pre-rec
4 March 2018 – Marr – Pre-rec
7 January 2018 – Marr – Pre-rec
1 October 2017 – Marr
30 April 2017 – Marr
22 January 2017 – Marr
2 October 2016 – Marr
4 September 2016 – Marr – Pre-rec

30 April 2017 – Peston

8 January 2017 – Ridge

Ridge has been in the penalty box ever since she – rightly – embarrassed May with the Trump “pussy” quote. Remember her face.

Is it healthy for the PM to only speak to one programme, and for that programme to repeatedly give her softball pre-rec interviews? This is a bad look for both Number 10 and Andrew Marr…

UPDATE: BBC insiders suggest these numbers are why politicians favour Marr:

Suella Denies Telling Sky She’d Resigned

JoCo: “Did you, Suella, talk to the Sky reporter Lewis Goodall and say that you would be resigning in the morning after David Davis had handed in his resignation?”

Suella: “No.”

JoCo: “You didn’t?”

Suella: “Not at all. I’d love to see some proof of that conversation. That never happened.”

It was Russia Today fake news merchant Afshin Rattansi that first claimed Suella had quit:

More fool any Lobby hack who copies RT…

Who Is On Question Time Tonight

Early night.

Street Fighting Mason or Handbags at the Hague?

Members of CIJO, a Dutch youth organisation which actively fights racism, discrimination and prejudice with a focus on antisemitism, last week welcomed Corbyn to a meeting with this banner. Corbyn spoke last Thursday night in The Hague at the invitation of PvdA leader Lodewijk Asscher. The PvdA is Labour’s sister party.

The banner mocking the official Labour slogan was hung on the balcony during Corbyn’s speech. After a few minutes, several people present, including someone from the organisation, physically challenged the CIJO members. CIJO chairman Hidde van Koningsveld claims he received a few blows. After Corbyn’s speech, the CIJO members were asked by security officers to leave.

Hidde tells Guido that fists were flying and he was abused. Subsequently he identified “the most violent” of the challengers as being Paul Mason. “We pressed charges on Tuesday and his name has been forwarded to the Dutch police.”

Guido spoke to Masson and he categorically denies being violent, he says he went over to find out what was going on and who they were, because he thought their banner was anti-Semitic. He says it was he who was verbally harassed and physically intimidated, adding that he got elbowed for his troubles.

David Garcia, who tweeted the above picture, sympathises with Paul Mason, saying it was a “vicious banner attacking Corbyn when he addressed the Dutch Labour party in the Hague. Paul Mason who was also present was understandably furious and tried to pull it down. The banner was later removed by security.” Guido put this to Mason and he also denied making any attempt to pull the banner down.

Who to believe in this case? One for Detective Van Der Valk

Indy Make Staff Host Brexit Event During England Match

Staff at the Indy* are very upset this evening after being told they have to attend an event being hosted this evening about Brexit – during the England match. Jacob Rees-Mogg and Chuka Umunna will be joining the Indy’s top Brexit experts at 8:15 pm, in the middle of the second half of our semi-final against Croatia. Will they get over 20 viewers so on their Facebook live?

*It does still exist in digital form.

Best Paid at the BBC

New BBC pay figures out:

1. Gary Lineker – £1,750,000-£1,759,999
2. Chris Evans – £1,660,000-£1,669,999
3. Graham Norton – £600,000-£609,999
4. Steve Wright – £550,000-£559,999
5. Huw Edwards – £520,000-£529,999
6. Jeremy Vine – £440,000-£449,999
=7. Nicky Campbell – £410,000-£419,999
=7.[…] Read the rest

+ READ MORE +



Tip offs: 0709 284 0531
team@Order-order.com

Quote of the Day

Rafael Behr writes…

“By 2012, the number of Brits with more or less active Twitter accounts had overtaken the number of people who regularly bought a newspaper.”

Sponsors

Guidogram: Sign up

Subscribe to the most succinct 7 days a week daily email read by thousands of Westminster insiders.
BBC Flagship Shows Still Have Remain Panel Bias BBC Flagship Shows Still Have Remain Panel Bias
Corbyn’s ‘Sinister Media Plans’ Corbyn’s ‘Sinister Media Plans’
Fry, Hislop, Merton &Guardian All Mocked Burka Fry, Hislop, Merton &Guardian All Mocked Burka
Who Can Beat Corbyn? Who Can Beat Corbyn?
Diane Abbott Drops Bogus IPSO Complaint Diane Abbott Drops Bogus IPSO Complaint