Novara Media Dissolved By Companies House

Novara Media Ltd, the company which controls pro-Corbyn website Novara Media, has been dissolved via compulsory strike-off by Companies House. Aaron Bastani’s company had failed to file its confirmation statement or act when issued with a notice for compulsory strike-off back in October. The Corbynista site’s assets will be passed to the Crown. Guido knows Aaron and co are in favour of nationalisation but this is taking it a bit far…

UPDATE: Novara Media Ltd was incorporated in August 2016, so its accounts would have been due imminently. Are they planning on paying any tax? All assets including their bank accounts should theoretically be frozen…

H/T Press Gazette

Sore Ed Backs Press Freedom Hating Cranks

When two jobs Ed Miliband isn’t coining it on tour he’s giving interviews to music magazines bashing the free press. The former Labour leader backed press freedom-hating Stop Funding Hate in a totally-not-really bitter interview with NME:

“Look at the Mail’s campaign against Stop Funding Hate, which is people saying to advertisers that they should stop advertising with the Mail and The Sun. They’re worried, because they’re worried about the power of the consumer to go elsewhere. They’re worried about non-traditional media. I think that is a good thing. But don’t underestimate these people. Never underestimate them. These are grim, grim people. They are absolutely ruthless in pursuing their agenda. They will try to monster their opponents, whoever they are. And they have no ethics. Jeremy was able to say in his conference speech, ‘They had 14 pages about me being a terrorist – they’ll have to have 28 next time.’ In a way, that called their bluff. But they do seep into the bloodstream. Their power is waning, but it hasn’t ended.”

Because Ed never courted the press.

It clearly still hurts…

BBC Fail to Mention “Staff Nurse” is Top Corbynista

The BBC allowed a staff nurse to repeatedly attack the government over the so-called “NHS crisis” this morning, without mentioning that she is a top Corbynista, star of a Labour Party Political Broadcast and hardline left-wing activist. 5Live introduced Danielle Tiplady by saying “Let’s bring in Danielle who is a staff nurse”, before she went on to reel off Labour attack lines on the NHS. What the BBC didn’t tell listeners is that until recently Tiplday’s Twitter account used the name “Danielle vote Labour”, she has addressed dozens of protest rallies where her favourite chant is “Tories out!”, writes for “revolutionary socialist website” Counterfire and the communist Morning Star, and is a leader of the “sack Jeremy Hunt” Bursary or Bust campaign. The above video shows Corbyn talking about how “lovely” Danielle recorded a clip for a Labour Party Political Broadcast. Here she is with the man himself:

The Beeb know Danielle is a Corbynista but keep using her without informing listeners…

UPDATE: The BBC admit they got it wrong, again: “We should’ve established and made clear on air this contributor was a political activist.”

No, Andrea Jenkyns and Jack Lopresti Have Not Called Their Baby Brexit

Classic clickbait from the Sun online team this morning, claiming Tory MPs Andrea Jenkyns and Jack Lopresti have named their baby ‘Brexit Clifford’. Click on the link and you see he is actually just called Clifford. Not that that’s stopping Remainers take the mickey.

IPSO Throws Out Another Skwawkbox Complaint

Press regulator IPSO has thrown out another complaint from the Corbynista fake news merchants at Skwawkbox. A MailOnline report had revealed the loony site is run by corporate CEO Steven Walker, whose company sells private services to NHS. In 2015 Walker invested £400,000 in mailing equipment which he used to make money from the health service. Skwawkbox simultaneously campaigns against NHS privatisation. No wonder they were upset when that came out…

IPSO has ruled that the MailOnline report that Skwawkbox is run by a man who sells private services to the NHS was fair and accurate. Remember Walker’s notoriously unreliable site falsely claimed there was a D-Notice on the Grenfell Tower death toll and IPSO had already previously ruled it is accurate to call Skwawkbox fake news. Embarrassing… 

Twinings Distance Themselves From Poundland’s Teabagging Elf

Today’s source of Twitter faux outrage: this tweet from Poundland featuring a naughty elf and a Twinings teabag:

Twinings have responded by distancing themselves from the promotion:

A look at some of the other recent tweets on Poundland’s feed shows a clear deliberate attempt to wind up Twitter and bag a load of publicity. Storm in a teacup? 

Peston Let Down By “Three Well-Placed Sources”

“Damian Green will keep his job”, so said ITV’s political editor Robert Peston ten days ago, citing “three well-placed sources” who told him “there should be confirmation on Wednesday” that week. How did he get it so wrong? Peston’s always entertaining blog could have been used to see how the idea of letting Green off would go down with the Lobby. It’s possible the Cabinet Office and Number 10 hardened their position on Green’s fate as the inquiry continued into this week. Or Peston’s “well-placed” sources could just not be that well-placed…

Canary: We Misrepresented the Facts About Laura K

Press regulator Impress has ruled that The Canary misled its readers with its story claiming Laura Kuenssberg was “listed as a speaker at Tory conference”. The story was BS and part of the left’s sad attempts to smear Laura K as biased. A correction on The Canary’s website this afternoon admits:

In the headline of an article first published at noon on 27 September 2017 The Canary stated “We need to talk about Laura Kuenssberg. She’s listed as a speaker at the Tory Party conference”. In fact, as the remainder of the article made clear, Laura Kuenssberg had only been invited to speak at a fringe event. In misrepresenting those facts and in failing to take all reasonable steps to ensure accuracy prior to publication, The Canary breached the IMPRESS Standards Code. An updated version of the article, that was released at 16:50 on 27 September 2017, also breached the Code because it did not correct this significant inaccuracy with due prominence.

They even tried to get away without giving their correction due prominence, before Impress called them out on it. Embarrassing… 

Dale’s Top Tweeters Just 17% Female

Always a highlight of the festive period: Iain Dale’s annual list of his 200 favourite tweeters. Unless you’re a woman, it turns out…

Just 35, or 17.5%, of the 200 accounts on the list are women. Remove the corporate news feeds and it’s not much better, just 23% female.

Of the 10 new print journalists on the list, 100% are men. And all of the five new online journalists are blokes too. 10 out of 12 of the new politics entries are male.

Surely there was space on the list for some more of the many great ladies of the Lobby?

Ofcom Probing Salmond For Peddling Fake News

Ofcom has launched a probe into Alex Salmond’s new Russia Today show. The regulator will look into a series of tweets Salmond read out on his programme which were presented as comments from the public but turned out to be from fabricated or planted sources, as Guido reported at the time. One was sent from an account owned by an RT producer. An Ofcom spokeswoman said:

“We are investigating whether this programme breached our rules on due accuracy.”

Inevitable…

UnFacts: Pro-Remain “Fact-Based” Website Keeps Getting It Wrong

Readers will remember InFacts, the unfortunately-named “fact-based” anti-Brexit website which was repeatedly slapped down by the press regulator for talking rubbish. InFacts‘ latest target is the BBC, which it reckons gives Brexiters an easy ride (yes, really). They have published a blog post castigating Nick Robinson for letting comments by Jeremy Hunt during a Today programme interview “pass unchallenged”. They say Robbo is “usually robust” but accuse him of “clearly wanting to talk about the NHS and Tory rebellion in parliament, rather than go over old ground”. They rule that Nick failed to “find a way to stamp on inaccurate or misleading statements”. Just one problem: Nick Robinson had nothing to do with the interview. It was conducted by Justin Webb.

Then InFacts‘ swivel-eyed founder Hugo Dixon accused Theresa May of failing to call out the threats against MPs. Except she did the day before Dixon’s tweet, and he was forced to issue a correction:

If you are going to call your website InFacts and boast about how you are a “journalistic enterprise making the fact-based case against Brexit”, you should probably make sure you get your basic facts right. Guido has seen supposedly respectable people like the Centre for European Reform’s Charles Grant promote InFacts recently – an error of judgment on his part. InFacts are cranks, but worse than that, they just aren’t very good…

Murdoch’s De-Risked With Disney

Tom Watson can barely contain himself: “This is the end of an era for the Murdochs who after decades of aggressive empire expansion are now in retreat.” The left is celebrating because their blood enemy of half-a-century is “in retreat”. If it is a retreat then it is a luxurious one. Disney is paying $52 billion for the Fox assets Murdoch is selling, which includes Sky in the UK. It pleases Rupert’s legion of enemies that he has lost the battle for total control of Sky…

As some of the more sober analysis on the business pages has noted, Fox stock is up 30% since the bid speculation started; Murdoch is selling at the top. Disney is gearing up for a streaming war with Netflix, Amazon and Apple. Content libraries are the key weapon in that war. Fox is getting a full premium for that treasure without the risk of becoming a casualty. Rupert could again – as he was at the dawn of satellite television – be ahead of the game. The billions in profits generated by Sky may dazzle investors now; those with more vision can see that the future of universal fast broadband and the shift to mobile means this tsunami of subscription revenue could recede very quickly. The Pay TV assets Murdoch has sold to Disney could never have it better…

Murdoch still has control of Fox News, the most lucrative news channel on earth. He still has News Corp’s newspapers around the world and a big chunk of Mickey Mouse’s stock. Fox also now has billions in cash and cash flow with which to make Murdoch’s next move…

UPDATE: Murdoch tells Maria Bartiromo that he wants to be out of entertainment and in real-time news:

Fran Unsworth New BBC Head of News

Fran Unsworth has been appointed the new Director of BBC News, replacing James Harding. Media Guido told you she was the favourite earlier this week. Good luck…

Question Time’s Brexit Hero

Last Question Time of the year last night and this Brexiteer’s contribution might just be the best of the 2017 series. The audience member tore into both Nicky Morgan and Rebecca Long-Bailey over their respective failings on Brexit – then Isabel Oakeshott roasted NiMo for her rebellion. Good stuff…

Who’s On Question Time Tonight?

Who’s In The Final Running To Be New BBC News Director

Guido can disclose who’s in the final running to become the new Director of BBC News, replacing James Harding. It’s understood the appointment could be announced as soon as this afternoon. Here are the names in the frame…

  • Fran Unsworth: Thought to be favourite. Director of the World Service, with strong grasp of the impartiality rules, she is also Director of News and Current Affairs and sits on the BBC’s Executive Team. Safe pair of hands…

  • Jonathan Munro: Currently Head of Newsgathering and former ITV man. Was in charge of the infamous BBC election debate dubbed as having had ‘the most left-wing audience ever’ – even by lefties…

  • Kamal Ahmed: The BBC’s Economics Editor is a wildcard with no management experience. A big hand in yesterday’s project fear Rand Corporation story…

  • Gavin Allen: Currently overseeing Today and the Ten and the World At One. Popular among the troops…

Not long to wait…

Tom Brake: Media Aren’t “Patriotic” Enough

This is what the LibDems said when Andrea Leadsom called on the media to be more patriotic:

“This is a sinister threat to the free media. How dare Andrea Leadsom tell the press what they should think, this isn’t a George Orwell book. She needs to apologise for these comments and realise what she said was frankly stupid.”

Yet today top LibDem Tom Brake says the right-wing press

“… Don’t have the patriotism or honesty to point out the failings of a Conservative govt. and its approach to Brexit.”

So when Brexiteers call for patriotic coverage they’re “a sinister threat to the free media” but when Tom Brake does it it’s fine?

BBC Hypes Gloomy Brexit Report By EU-Funded Think Tank

The second main story on BBC News all day has been a report by an American think tank warning that “nearly all” the possible outcomes of Brexit will see the UK worse off than staying in the EU. Of course the Rand Corporation, which published the report, is funded by the European Commission, the European Parliament and the European Union Research Executive Agency. Not that the Beeb thought to mention that…

Guido has read the Rand report so you don’t have to. It is filled with flaws and biases – for example it says the Brexit bill will be up to €75 billion (fact check: it’s between £35-39 billion). The report looks at many types of supposed models for Brexit, but it bizarrely doesn’t assess the outcome of the UK signing trade deals with multiple countries, one of the main reasons for leaving: “We did not explore the… model in which the UK would complete FTAs with numerous countries”. This is the government’s plan, why is it not included in the study?

Then there is the model Rand say they have used to determine their figures – it is the same as the infamous Treasury model that wrongly predicted a calamitous aftermath of a Leave vote. Debunked…

The report admits that “research for this study was completed as of 15 September 2017”. Eh? Quite a lot has happened since September – not least talks moving onto phase 2 when just a few months ago Remainers said they were doomed. Maybe if the study was up to date they’d have got the Brexit bill right…

And remember how the Beeb noted that “nearly all” of the outcomes were dire? What their coverage didn’t mention today is Rand’s finding that if the UK agrees FTAs with both the EU and the US we would see double the amount of GDP growth than any one of the so-called soft Brexit scenarios. Odd that this finding was missing from the BBC’s own coverage…

UPDATE: And the Rand report finds almost no difference in terms of GDP impact between the EEA minus or CETA plus models.

Commission Confirms ‘Legally Binding’ Row Confected

Once again it falls to Guido to point out the nonsense being pushed by Remainers today. The latest “row” confected by pro-Remain elements of the media claims David Davis committed some heinous gaffe by noting that last week’s deal is not strictly speaking legally binding. Today’s Times leader accuses DD of “undermining” the deal, taking the Guy Verhofstadt line that his comments “undermined trust”. Except, as with everything Verhofstadt says, this isn’t based in reality…

Yesterday a spokesman for the European Commission confirmed the deal is “formally speaking not legally binding”, and that it was merely an agreement “between gentlemen”. In other words Davis was right. Even the Remainers’ preferred legal expert Gina Miller agreed that it isn’t legally binding on Marr on Sunday. Davis and Verhofstadt have spoken this afternoon to agree to “get it converted into legal text as soon as possible”, something which has to be done because it isn’t binding in its current form. Guido is sure someone at the Commission could explain this slowly to the Times’ Brexit-hating leader writers…

Guardian and BBC Fail to Mention Kerslake is Labour Adviser

The Guardian published a resignation letter from crossbencher Lord Bob Kerslake who has stepped down as Chair of King’s College Hospital Trust in protest at “dire NHS funding problems”. The paper described him as follows:

“Bob Kerslake was chairman of King’s College hospital, London.

[…] Read the rest

+ READ MORE +



Tip offs: 0709 284 0531
team@Order-order.com

Quote of the Day

Noel Gallagher tells NME…

“Fuck Jeremy Corbyn. He’s a Communist…. the communists don’t care about the aspirational.”

Sponsors

Guidogram: Sign up

Subscribe to the most succinct 7 days a week daily email read by thousands of Westminster insiders.
Sunday Show Highlights Sunday Show Highlights
Last Days at BuzzFeed Last Days at BuzzFeed
Paul Mason: Aggressive and Intimidating Paul Mason: Aggressive and Intimidating
James O’Brien’s Carillion Fake News Goes Viral James O’Brien’s Carillion Fake News Goes Viral
Osborne on Carillion: Then and Now Osborne on Carillion: Then and Now
Paul Mason’s Column Axed Paul Mason’s Column Axed
Press-Hating Peers Pave Way for Leveson 2 Press-Hating Peers Pave Way for Leveson 2
Listen: BBC Silences Resigning Gracie Listen: BBC Silences Resigning Gracie
Now Channel 4 Fails to Tell Viewers “Junior Doctor” is Labour Poster Boy Now Channel 4 Fails to Tell Viewers “Junior Doctor” is Labour Poster Boy
Channel 4 News Editor Likes Tweet Calling Boris “C*nt” Channel 4 News Editor Likes Tweet Calling Boris “C*nt”
Watch: ITV News at Ten Forced Off Air Watch: ITV News at Ten Forced Off Air
Sore Ed Backs Press Freedom Haters Sore Ed Backs Press Freedom Haters
BBC’s Top Corbynista “Staff Nurse” BBC’s Top Corbynista “Staff Nurse”
Novara Media Seized by HM Queen Novara Media Seized by HM Queen
IPSO Throws Out Another Skwawkbox Complaint IPSO Throws Out Another Skwawkbox Complaint
Peston Let Down by ‘Three Well Placed Sources’ Peston Let Down by ‘Three Well Placed Sources’
Canary: We Misrepresented the Facts About Laura K Canary: We Misrepresented the Facts About Laura K
Dale’s Top Tweeters Just 17% Female Dale’s Top Tweeters Just 17% Female
The Sun’s Corbynista Columnist The Sun’s Corbynista Columnist
Report: No Significant Russian Activity in Referendum Report: No Significant Russian Activity in Referendum