Second Cadwalladr Correction in Two Weeks

Oh dear… The Observer has had to publish a Carole Cadwalladr correction for the second week running. Last Sunday they snuck out a page 50 correction admitting her central claim linking Vote Leave, Aggregate IQ and Cambridge Analytica was untrue. Today they have admitted her story about AIQ being paid to set up a website for Michael Gove but the website never going live was also completely wrong. The site did go live.

“We mistakenly said the website for Michael Gove’s bid for the Tory party leadership in July 2016 never went live. The website Gove2016 did go live.”

And guess what, they buried this correction at the bottom of page 50 as well:

This is pretty basic stuff. No wonder even most Remainers think Carole and the Observer have lost it…




Tip offs: 0709 284 0531
team@Order-order.com

Quote of the Day

Rafael Behr writes…

“By 2012, the number of Brits with more or less active Twitter accounts had overtaken the number of people who regularly bought a newspaper.”

Sponsors

Guidogram: Sign up

Subscribe to the most succinct 7 days a week daily email read by thousands of Westminster insiders.
BBC Flagship Shows Still Have Remain Panel Bias BBC Flagship Shows Still Have Remain Panel Bias
Corbyn’s ‘Sinister Media Plans’ Corbyn’s ‘Sinister Media Plans’
Fry, Hislop, Merton &Guardian All Mocked Burka Fry, Hislop, Merton &Guardian All Mocked Burka
Who Can Beat Corbyn? Who Can Beat Corbyn?
Diane Abbott Drops Bogus IPSO Complaint Diane Abbott Drops Bogus IPSO Complaint