Guardian ‘Sat on Charity Sex Abuse Scandal Stories’

The Guardian sat on stories from charity sex abuse victims, according to claims made by an industry insider. An ‘overseas aid expert’ writing under a pseudonym told the OpenDemocracy website:

“Why didn’t the complainants go to somewhere like the Guardian? They did.

“These victims are not typical Mail and Telegraph readers and they understood that a story about a lack of accountability in an aid organization will likely be followed in those newspapers by calls for less foreign aid. None of the victims support that goal. What they want is aid plus accountability.  

“Almost all of the complainants went to the Guardian first. Different Guardian journalists were contacted, but all went quiet. One told me: “I just wanted to say I haven’t forgotten about this. Unfortunately the decision to work on the story or not is above my station, so I’m just waiting for a decision either way…” Later, when I asked if they had heard back the same journalist said: “I haven’t unfortunately. It was passed onto powers that be. At the moment it’s looking like it’s not going to run… I presume after some weighing of pros and cons.”

The writer then claims the whistleblowers turned to the right-leaning press: “When the Guardian sat on the story a subsection of the whistleblowers went to the Mail and the Telegraph, who ran it with many fewer sources.” The importance of a plural media…

UPDATE: Priti Patel tells the Sun:

“The Guardian and Save the Children should be apologising to the victims of these horrendous acts who have been let down by their appalling conduct and the subsequent cover-up. They have shown a callous lack of responsibility and a complete betrayal of the victims.”

mdi-tag-outline Charity Guardian Sleaze
mdi-timer February 26 2018 @ 14:42 mdi-share-variant mdi-twitter mdi-facebook mdi-whatsapp mdi-telegram mdi-linkedin mdi-email mdi-printer
Home Page Next Story

Comments are closed