Indy Buries Front Page Cock-Up Confession

Gotcha!” exclaimed Tuesday’s Indy splash, exclusively revealing that the Sun had been “told” to put an “apology” for a story about Jeremy Corbyn on its front page. The top scoop revealed how “The Sun was ordered to publish a front page correction“. Just one problem: ironically, this holier than thou story on press ethics was itself inaccurate. IPSO did not order the Sun to put an apology or correction on page one. Today’s Indy admits they got it wrong:

The Sun newspaper has asked us to point out that it was not instructed to “apologise” for its front-page story on Jeremy Corbyn by the Press watchdog Ipso, as we claimed on our own front page yesterday. In fact, the Committee of Ipso ‘required that a reference to the adjudication to be published on the front page, directing readers to the full adjudication.

So, did the Indy make a reference to their incorrect front page headline on today’s page one? Alas not, the only mention of it is on page two. See if you can spot it:

Of course, they declined to join IPSO so they are under no obligation to carry a reference on the front. Please, give us more of your lectures on press ethics…

mdi-tag-outline Independent IPSO Sun
mdi-timer December 23rd 2015 @ 11:02 am mdi-share-variant mdi-twitter mdi-facebook mdi-whatsapp mdi-telegram mdi-email mdi-printer
Home Page Next Story

Comments are closed