Indy Buries Front Page Cock-Up Confession

Gotcha!” exclaimed Tuesday’s Indy splash, exclusively revealing that the Sun had been “told” to put an “apology” for a story about Jeremy Corbyn on its front page. The top scoop revealed how “The Sun was ordered to publish a front page correction“. Just one problem: ironically, this holier than thou story on press ethics was itself inaccurate. IPSO did not order the Sun to put an apology or correction on page one. Today’s Indy admits they got it wrong:

The Sun newspaper has asked us to point out that it was not instructed to “apologise” for its front-page story on Jeremy Corbyn by the Press watchdog Ipso, as we claimed on our own front page yesterday. In fact, the Committee of Ipso ‘required that a reference to the adjudication to be published on the front page, directing readers to the full adjudication.

So, did the Indy make a reference to their incorrect front page headline on today’s page one? Alas not, the only mention of it is on page two. See if you can spot it:

Of course, they declined to join IPSO so they are under no obligation to carry a reference on the front. Please, give us more of your lectures on press ethics…




Tip offs: 0709 284 0531
team@Order-order.com

Quote of the Day

Paul Dacre on the Daily Mail’s future support for Brexit…

“…what moves me most are the countless messages from readers worried about whether the Mail will continue its support for EU withdrawal. My answer to them — and others — is unequivocal. Support for Brexit is in the DNA of both the Daily Mail and, more pertinently, its readers. Any move to reverse this would be editorial and commercial suicide.”

Sponsors

Guidogram: Sign up

Subscribe to the most succinct 7 days a week daily email read by thousands of Westminster insiders.
Marr’s May Monopoly Marr’s May Monopoly
CCHQ Begs Association Chairmen CCHQ Begs Association Chairmen
Paul Mason Reported to Police Paul Mason Reported to Police
Etonian Free Cabinet Etonian Free Cabinet
Paul Mason’s Coming Home to England Paul Mason’s Coming Home to England
PM Runners and Riders PM Runners and Riders
Question Time’s £450,000 Gender Pay Gap Problem Question Time’s £450,000 Gender Pay Gap Problem
Alan Sugar Tries to Get Sacked from BBC Alan Sugar Tries to Get Sacked from BBC
Question Time Runners and Riders Question Time Runners and Riders
Daily Brexit? Daily Brexit?
Sun, Mail, Telegraph Warn May Sun, Mail, Telegraph Warn May
Guy News Special Report : Remain Campaign Cheating Guy News Special Report : Remain Campaign Cheating
Geordie Greig New Mail Editor Geordie Greig New Mail Editor
Mail Runners and Riders Mail Runners and Riders
Peston On Sunday Cancelled Peston On Sunday Cancelled
Evening Standard Denies Report of ‘Selling News’ Evening Standard Denies Report of ‘Selling News’
Watch: Jon Craig Duped By Daily Mash Watch: Jon Craig Duped By Daily Mash