Galloway Doubles Salary on Pro-Assad and Iran TV Channels

George Galloway made £65,000 in the first four months of this year through media appearances on controversial TV channels accused of supporting Assad, Putin and Iran. Press Gazette report that Gorgeous George earned £21,450 for work on LBP TV, which is broadcast out of the offices of Iranian state television channel Press TV. He trousered another £18,000 from Al-Mayadeen TV, which reportedly “represents the latest expansion of Iran, Syria and Hezbollah in the field of media”, and has defended the Syrian government’s attacks on its own people. He also made a cool £25,600 from his work on Russia Today, which is consistently pro-Putin and is funded by the Kremlin. With friends like these…

UPDATE: Here is Press Gazette’s handy table recording MPs’ earnings from the media in full:




Tip offs: 0709 284 0531
team@Order-order.com

Quote of the Day

Dominic Raab wrote in his letter of resignation…

“This is, at its heart, a matter of public trust,” he told the PM, concluding: “I cannot reconcile the terms of the proposed deal with the promises we made to the country in our manifesto at the last election… I believe that the regulatory regime proposed for Northern Ireland presents a very real threat to the integrity of the United Kingdom. I cannot support an indefinite backstop arrangement, where the EU holds a veto over our ability to exit…”

Sponsors

Guidogram: Sign up

Subscribe to the most succinct 7 days a week daily email read by thousands of Westminster insiders.