Indy-gate : Fax Over A Press Release -If It Is True, We’ll Put It On the Front Page

The Indy’s editor-in-chief, Simon Kelner has finally given a comment to the Guardian :

“What we printed was a collection of facts, which our political editor independently verified. The source doesn’t really make a material difference. What matters is whether those facts are accurate or not. And no one, as far as I can see, is doubting the truth of what we printed.”

Neil O’Brien, who spotted Indy-gate, is not so sure about the somewhat partial “facts”. The only sure fact is that a government press release was presented to Indy readers as original journalism. It wasn’t original, it wasn’t journalism. It was almost word-for-word a reprint of a government briefing.

The paper’s staff might be embarrassed, but Kelner should be ashamed – he has discredited the name “The Independent”.


Seen Elsewhere

Another Child’s Letter to Tusk Another Child’s Letter to Tusk