Tuesday, September 16, 2014

Dacre Takes The Telegraph

Spotted at No.10 today:

Eagle-eyed snapper Steve Back got the scoop: the Daily Mail editor takes Her Majesty’s Telegraph.

Don’t tell Tony Gallagher…

Thursday, September 11, 2014

Nigel Evans Makes £21,000 From Post-Sex Trial Media Interviews

Cleared Nigel Evans was paid £21,000 for selling the story of his trial to the press. Evans is being paid £1762.50 a month until June 2015 by management company Exclusive Press & Publicity, in respect of three media engagements with the Mail on Sunday, Mirror and ITV. Following his not guilty verdict, Evans gave emotional interviews to the MoS, Sunday Mirror and ITV’s Daybreak. He says he spent three hours with each outlet, so it wasn’t a bad way of helping towards paying his £130,000 legal bills. If he’d been found guilty he would have got a column in the Guardian…

Mail Kills Off Douglas Carswell

carswell-death-mail

You can’t get the staff…

Wednesday, September 10, 2014

Mail Ditches ‘Get Lost Scotland’ Attack for Scottish Splash

Can you spot the difference between the Daily Mail English and Scottish editions this morning?

Readers north of the border have been spared Simon Heffer’s message:

“The English, especially, will wonder why our leaders feel the need to suck up to a nation that sponged off our largesse consistently over the past 307 years, yet is still not satisfied… If [the Scots] really do feel the English are so toxic for them, there is nothing left to say except: clear off, good riddance and tell us where to send the bill for more than 300 years of subsidy.”

Defying the three line whip hacks and columnists are on to defend the union…

Friday, September 5, 2014

Mail Order Genius

eu-hoover

Guido is awestruck at the genius of the Mail, merging advertorial with its ideological line and shifting cut-price soon to be discontinued hoovers. Buzzfeed native advertising eat your heart out. Why didn’t Guido think of this first?

Wednesday, August 13, 2014

Hapless Tristram’s 14 Corrections and Clarifications

Tristram Hunt, one of the great minds of this or any other generation, showed just how clever he is last night by publicising a correction about him printed by the Mail. The story was about Michael Gove finding 14 historical errors in Tristram’s new history book, so it was a double win that the Mail had withdrawn the claims.

If you read the actual correction, however, poor Tristram is left red-faced once again:

“A comment article on 14 July repeated unsubstantiated claims that Shadow Education Secretary Tristram Hunt’s new book contained certain errors. We are happy to clarify that the error referred to appeared only in the uncorrected version sent to reviewers and apologise accordingly.”

The explanation that the errors “referred to appeared only in the uncorrected version sent to reviewers” and not in the final version found on the shelves hardly does his reputation for historical accuracy any favours. Not only that, it suggests Tristram’s publishers had to rewrite his book to correct the errors pointed out by Gove. Well done him for pointing that out…

Wednesday, July 30, 2014

Bercow Fails to Explain Donor Mystery

bercowGuido’s story in the Sun on Sunday revealing John Bercow’s donation from a businesswoman to whom he gave a parliamentary pass makes the front page of this morning’s Mail. At the weekend a spokesperson for the Speaker refused to confirm Sally’s drinking pal Farah Sassoon was granted a pass. Today they admit the Bercows did give a pass to Sassoon, also confirming her company made a donation to the Speaker’s campaign for re-election:

“For security purposes, House officials do not confirm names of pass holders. However, the Speaker would like to confirm that his wife applied for a pass for a female friend in 2012. It is not unusual for residents living on the Parliamentary Estate to be able to apply for passes for close friends and family. All applications go through security clearance checks.”

Farah Sassoon made a donation to ‘the Speaker’s seeking re-election’ campaign fund on 7 June 2014 (it was accepted on 1 July 2014).

The donation was towards the Speaker’s re-election fund, not to his office. As you are aware, the convention that the Speaker is independent of party dates back to the mid-18th century. When a Member of Parliament becomes Speaker of the House she or he resigns from his or her political party and run as an independent candidate under the banner of ‘the Speaker Seeking Re-Election’. The donation is for this purpose, and is listed as being so in the Register of Members’ Interests under ‘Sponsorships’, in accordance with the rules.”

Far from explain the Speaker’s position, this statement raises further questions about the probity of the donation. Why was Sassoon given a pass? How often does Sassoon visit parliament, and for what purpose? Who does she meet there? Did Bercow consult with parliamentary authorities, such as the Clerk of the Commons, on the propriety of accepting a donation having issued this pass? Does the Speaker think accepting a donation from a woman to whom he gave unfettered access to parliament is appropriate? His reply to Rob Wilson’s letter will be one to watch out for…

Monday, July 7, 2014

Curvy Alan Rusbridger Gets the Full Mail Online Treatment

Camped outside celebrity hangout Chiltern Firehouse,  Dave and SamCam’s fav in Marylebone for date night, the snappers spotted Nigella Lawson with an scruffy looking  lunch partner. But who could this “Harry Potter look-a-like” be?

“Alan, her lunchtime companion, wore a crumpled navy suit and a blue shirt which hung to his curves. His hair looked in need of a good brushing and he wore his recognisable round glasses – making him look like the fictional wizard.”

5 points to Slytherin.

Monday, June 23, 2014

Toff Sex Scandal Story Mysteriously Spiked By Mail Online

A classic Mail Online toff sex scandal story appeared online late last night, reporting that the multi-millionaire banker and Oxfordshire landowner Jamie Lonsdale, 55, is to marry a Russian pole dancer called Crystal Night following his divorce from wife Laura, once lady-in-waiting to Princess Diana. A cracking tale, and one that would no doubt titillate Mail Online readers, so why has the story been taken down from the website this morning?

Perhaps someone in the office mentioned that Laura Greig, the scorned ex-wife, is the sister of Mail on Sunday editor Geordie Greig. Better hope he didn’t notice

Thursday, June 19, 2014

Daily Mail Offer Cummings £5,000 For Gove Tell-All

Guido understands that Andrew Pierce has let it be known that the Mail is offering Dominic Cummings £5,000 for a tell-all op-ed for the Saturday paper.

They want 2,000 words from Gove’s former SpAd, who the PM last night attacked as a “career psychopath”.

Could the Daily Mail be attempting to make mischief at the expense of their leading columnist’s husband?


Seen Elsewhere

What We Learned From the Referendum | FT
Scottish Crisis Moves South | Nick Wood
English Democrats Accidentally Celebrate Yes Victory | Pink News
Union In Its Current Form is Dead | Janan Ganesh
Labour Could Be Split in Two | Sun
Ashcroft Poll: Why Scotland Voted No | Buzzfeed
Boris: Change Barnett Formula | Sun
Cameron is Back | Dan Hodges
What Happens Now | James Kirkup
Cairo of the North | Quentin Letts
Labour are the Biggest Losers | Phil Collins


VOTER-RECALL
Find out more about PLMR


Diane Abbott on the Daily Politics:

“Labour MPs will unite behind Ed Miliband, once we find out what our policies are.”



It was only a tiny tiny collision.


Tip off Guido
Web Guido's Archives

Subscribe me to:






RSS


AddThis Feed Button
Archive


Labels
Guido Reads
Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 1,466 other followers