Tuesday, October 30, 2012

October Surprise “Obama Birth” Video

Chris Davies Attacks UKIP’s Farage Over Transparency

He does appear to have a point.

The UKIP transparency reports stop in 2011

Sofa, So Sad

Something a little sad about this tweet…

Quote of the Day

Mark Reckless: “To ask the Secretary of State for Communities and Local Government whether his Department plans to support the European Year of Citizens 2013 campaign.”

Brandon Lewis: “No.”

Why was a BBC boss under fire over Jimmy Savile in court yesterday?

Find out over on MediaGuido

Under Fire BBC Boss Boaden Faces Court
Beeb Refusing to Respond to Climate Change FOI

It hasn’t been an easy few weeks for BBC News director Helen Boaden. First she was accused of blocking the Newsnight Jimmy Savile exposé, and now she has had to take to the witness stand to defend the Beeb over another alleged cover up. Twice looks like carelessness.

This time round Boaden was facing questions over why the BBC are refusing to answer a freedom of information request asking which scientists attended an infamous 2006 climate change seminar. The BBC Trust have admitted that the seminar led to an unprecedented editorial decision to no longer give equal airtime to opponents of the climate change lobby. Boaden and co’s refusal to disclose who spoke during this all-important discussion is suspicious to say the least. Why would they not want us to know who these “scientific experts” that dictated their editorial policy are?  The legal costs billed to the license fee payer are rumoured to have hit six figures…

UPDATE: Tory MP Peter Lilley and former Chancellor Nigel Lawson have today written to the BBC complaining about bias in their coverage of climate change stories. Lord Patten has a lot on his plate…

Poll: Hansard v iHansard

The printed Hansard costs us a million pounds-a-year, or £1,538 per MP. With MPs now offered digital tablets on expenses should the 200-year-old transcripts of parliamentary debates ditch the printed version and go digital? You decide…

Exclusive: Tory Whips “Misinformation and Spin”
Rebels Deny Deal With Labour

As we go to pixel 28 Tory MPs have now signed the rebel amendment calling for the EU budget to be reduced in real terms. One insurgent co-conspirator has passed on to Guido a document produced by the backbench rebels counter-whipping operation, accusing their own party whips of peddling “mis-information and spin” over the vote:

It’s all boiling down to a very difficult day for Dave tomorrow…

How Union Boss Creamed £30,000 Salary Top Up

£90,000-a-year Communication Workers’ Union fat cat Billy Hayes managed to boost his salary by another £29,580 this year by converting backdated unused annual leave into cash. Normally annual leave must be taken in the period it is due but Hayes has been able to accumulate unused leave over twelve years and write himself a five-figure cheque. Furious CWU members have written to union bosses accusing Hayes, who seems to earn so much he has lost count, of “deliberate abuses of the union’s money”.

They also claim the CWU’s pension schemes are haemorrhaging money and have left the union “on the verge of a financial meltdown”. Not exactly what you call performance-related pay…

Via London Loves Business.

Unpublished Fred Michel Evidence Implicates Brown

Brown Nosing Murdoch

In spite of his rough ride at Leveson it seems Gordon Brown got off lightly considering the evidence that wasn’t heard by the inquiry. Guido understands that Linklaters, the law firm contracted by News International to conduct interviews with employees over phone-hacking, possesses a wealth of evidence on the Prime Mentalist that Leveson decided was outside his remit.

Sources close to Linklaters whisper to Guido that while Leveson only asked for specific evidence from 2008 onwards, they collected testimony from Fred Michel dating back to the crucial election-that-never-was period in 2007 that was not heard at the inquiry. This includes embarrassing details of failed attempts by Brown’s aides to lobby Murdoch for support and more significantly evidence that sources at the law firm believe show Brown lied under oath when he denied the truth of the infamous ‘declare war’ phone call. If anyone at Linklaters feels like doing the public a service, they know what to do


Seen Elsewhere

David Ruffley’s Future Under Discussion by Tories | BBC
The LibDem’s Jewish Problem | Jeremy Brier
Israeli Ambassador’s Letter to Clegg | Twitter
What Became of Cameron’s Big Society Network? | Indy
SpAd Reshuffle | PR Week
Clegg Under Pressure to Expel Ward | Telegraph
Labour’s Teachers Trained in the Art of Brainwashing | Jago Pearson
R.I.P. John Blundell, Former IEA Director General | Atlas
UKIP Hasn’t Gone Away | ConHome
Ward: I’d Be a Terrorist if I Lived in Gaza | Breitbart
Ruffley Faces Deselection | Times


new-advert
Westbourne-Change-Opinion Guido-hot-button (1)


Sarah Vine writes of Esther McVey…

“McVey told Grazia that she hasn’t married or had children because she ‘never found anyone to wind her biological clock’ … If I remember rightly, half the current Cabinet would have cheerfully ‘wound her clock’ if she’d given them a glimmer of a chance.”



Flight Watch says:

Russia Today is a cauldron of bullsh*t. The only people that take it seriously are deluded conspiracy theorists. Other RT journos have resigned citing the same reasons.

It’s about as believable as Press TV, KCNA of North Korea or the Daily Mirror.


Tip off Guido
Web Guido's Archives

Subscribe me to:






RSS


AddThis Feed Button
Archive


Labels
Guido Reads