October 17th, 2012

Guardian Kick Back at Telegraph Crisis Story

The Telegraph has this afternoon published a story claiming that GNM is ‘close to axing the print editions of the Guardian and Observer’.  It is a rehash of a blog written on a small advertising website.

I can confirm this is completely untrue.

The newspaper makes up two thirds of our revenue and remains core to our strategy.  The figures for going digital only and abandoning print simply don’t add up.

As David pointed out in his email this morning, Guardian content is accessed by 5.8m across print, web and mobile in GB every week – more than any other national quality title, including the Telegraph.

This is something that we should all be incredibly proud of.

Andrew

Rusbridger’s sword of truth has spoken…


21 Comments

  1. 1
    Brainwashing tripe says:

    All newspapers are going to the wall.

    Like

  2. 2
    Tat says:

    Dinosaur media

    Like

  3. 3
    whippersnapper2 says:

    Fucking liar…..then again, what’s new?

    Like

  4. 4
    Brown out and pay me damages says:

    Goodbye to the tripe!

    Like

  5. 5
    Let The Grauniad Die says:

    Let the Grauniad die.

    Like

  6. 6
    Sir Jimmy says:

    My pork sword has spoken.

    Like

  7. 7
    A fine pair of lungs says:

    The Guardian is for wiping your arse with. It serves no other purpose.

    Like

  8. 8
    Brown and his shitst@ins says:

    Bye bye to the rubbish!

    Like

  9. 9
    Sag aloo says:

    Is this blog hellbent on destroying the guardian and the bbc? Is that what you really want?

    Like

  10. 10
    Not a member of the NUS. says:

    http://m.bbc.co.uk/news/uk-england-lancashire-19981556

    Meanwhile, the students get dumber by the year!

    Like

  11. 14
    Spinal Damage says:

    If the NOtW had to close down for listening to people’s phone calls then surely the BBC should closedown for being peedo/rapist enablist!

    Like

  12. 17
    Anon E Mouse says:

    “The newspaper makes up two thirds of our revenue” – True but it is also responsible for >90% of the operating losses.

    Like

  13. 18
    Rob says:

    He has 650 journalists and yet the editor has still managed to more than halve its circulation (drop of 51%) since he took over.

    As far as I am aware, he is the most unsuccessful editor in the history of UK national press.

    Can anyone name any other editor of a national newspaper that has spent so much, yet seemingly achieved so little?

    Like

    • 20
      MB. says:

      I presume “650″ includes anyone who ever contributes anything to the Grauniad, I can’t imagine them having 650 full-time or even part-time “journalists”.

      Like

  14. 19
    Anonymous says:

    it’s the editorial bill that cripples them

    Like

  15. 21
    jazzyandy says:

    Re 90percent of losses being due to the print side of the business – that probably includes the journalist salaries which would still be payable under a web only operation?

    Like


Media Reader

I’m Sorry | Colin Brazier
Nigel Farage’s Pub Landlord was Rebekah Brooks Trial Juror | Speccie
Ed Snowden Interview | Alan Rusbridger
BBC Should Offer Us Licence Fee Choice | TFA
Why Licence Fee Isn’t Best Way to Fund BBC | IEA
Mail Rates The Outfits of Gaza Refugees | Daily Mash
Murdoch Offers $80 Billion for Time Warner | NY Times
Today Programme’s Progressive Agenda | David Keighley
Socialist Worker: The Worst Politics of Envy | Owen Jones
BBC’s Chris Mason Goes on a Stag Do | MediaGuido
Who is Peston’s ‘Senior Government Source’? | Speccie


new-advert
Westbourne-Change-Opinion Guido-hot-button (1)


Sarah Vine writes of Esther McVey…

“McVey told Grazia that she hasn’t married or had children because she ‘never found anyone to wind her biological clock’ … If I remember rightly, half the current Cabinet would have cheerfully ‘wound her clock’ if she’d given them a glimmer of a chance.”



Flight Watch says:

Russia Today is a cauldron of bullsh*t. The only people that take it seriously are deluded conspiracy theorists. Other RT journos have resigned citing the same reasons.

It’s about as believable as Press TV, KCNA of North Korea or the Daily Mirror.


Tip off Guido
Web Guido's Archives

Subscribe me to:






RSS




AddThis Feed Button
Archive


Labels
Guido Reads