July 23rd, 2008

New Statesman Owner Buys LabourHome

Guido has been hearing rumours that LabourHome was “in play” and that two bidders were after the site. Tom Miller’s Newer Labour has the exclusive confirming that LabourHome has been bought by Mike Danson, the new owner of the New Statesman.
Newer Labour reports that it went for a “high five figure sum… with some of the existing editors, like Alex Hilton, one of the foremost Labour bloggers and co-founder, Jag Singh, staying on board.” PoliticsHome had also shown an interest in bringing the site into the “home” network – Freddie Sayers had been in negotiations with the site but got gazumped.

Guido called Alex Hilton, LabourHome’s chief commissar, to commiserate with him for not getting a six-figure valuation. (Guardian Media Group just bought PaidContent for $30 million, the Gawker group of blogs is valued at over $100 million.) Alex would only say “We are very pleased to have the support of the New Statesman” from his yacht in the Caribbean.

Guido reckons that if the valuations being achieved in the U.S. were reflected here, the leading blogs would be worth seven figure sums. Mrs Fawkes has become noticeably less intolerant of Guido’s blogging of late…



Seen Elsewhere

Sack David Ward | LibDem Voice
David Ward Condemned for Rocket Support | BBC
LibDem MP Backs Rocket Attacks | Indy
LibDem MP: I Would Bomb Israel | ITV
A Bold Plan to Reform Welfare | Ruth Porter
Clinton’s Busty Mistress Nicknamed ‘Energizer’ | Mail
Photo Analysis of Miliband’s Obama Visit | Buzzfeed
Dave Shouldn’t Have Moved Gove | Michael Howard
Bercow’s Nightmare | Alex Wickham
Miliband Abandons Britain to Meet Obama | Sun
Tequila-Quaffing Chat Show Plonker Clegg | Quentin Letts


new-advert
Westbourne-Change-Opinion Guido-hot-button (1)


Owen Paterson lifts the lid on the Green Blob:

“I received more death threats in a few months at Defra than I ever did as secretary of state for Northern Ireland.”



Flight Watch says:

Russia Today is a cauldron of bullsh*t. The only people that take it seriously are deluded conspiracy theorists. Other RT journos have resigned citing the same reasons.

It’s about as believable as Press TV, KCNA of North Korea or the Daily Mirror.


Tip off Guido
Web Guido's Archives

Subscribe me to:






RSS




AddThis Feed Button
Archive


Labels
Guido Reads